• La iniciativa s’adreça a marques catalanes de moda amb potencial de creixement i amb un procés de digitalització en marxa
• Les empreses interessades poden presentar les seves sol·licituds de participació fins al pròxim 29 de juny
El Departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), posa en marxa la quarta edició del programa d’acceleració en estratègia i màrqueting digital per a empreses catalanes de moda. L’objectiu de la iniciativa és ajudar les marques en el seu procés de digitalització a partir d’una estratègia individualitzada, planificada i basada en objectius. El termini de presentació de sol·licituds estarà obert del dijous 15 de juny fins al pròxim 29 de juny.
El programa d’acceleració tindrà lloc entre els mesos de setembre i novembre. Prèviament, es durà a terme un procés de selecció en què s’elegiran un màxim de deu marques amb potencial de creixement. Les empreses seleccionades rebran una formació amb continguts de transferència de coneixement i acompanyament que han estat dissenyats per activar les seves palanques en estratègia i màrqueting digital, i accelerar-ne així el creixement a curt i mitjà termini.
El programa d’acceleració en estratègia i màrqueting digital s’adreça a empreses o persones físiques del sector tèxtil-moda, calçat o marroquineria, amb un concepte consolidat. Per participar-hi, cal que les empreses tinguin domicili fiscal a Catalunya, una estructura empresarial pròpia, almenys dos anys d’antiguitat i dos treballadors a temps complert, acreditar una facturació de més de 100.000 euros en un dels tres darrers exercicis, disposar de disseny i marca pròpia i canal de venda en línia, entre d’altres.
Aquesta quarta edició del programa d’acceleració, coordinada per Modaes, s’estructura en dues fases que es realitzaran de forma simultània al llarg de bona part del procés: en primer lloc, començarà la fase de transferència de coneixement, que en aquesta edició consta d’un total d’onze workshops especialitzats; en segon lloc, s’iniciarà també la fase d’acompanyament en estratègia digital, que comptarà amb un equip de professionals de renom internacional.
La fase de transferència de coneixement: tindrà lloc del 18 de setembre al 13 de novembre de 2023. Les sessions seran presencials i participatives on es tractaran les següents temàtiques: configuració d’arquitectura de marca; publicitat i captació de clients; Negociació amb key opinion leaders; Com fer un pressupost de màrqueting; Gestió i relació amb clients (estratègia CRM); ecommerce i estratègia digital; cultura digital i transformació de les organitzacions; construcció de marca en l’entorn digital; optimització de la conversió (estratègia CRO); ciberseguretat; construcció de missatges; construcció de marca en l’entorn digital; cultura digital i transformació de les organitzacions.
La fase d’acompanyament personalitzat tindrà lloc entre setembre i novembre d’enguany. A partir dels principals reptes i palanques de creixement que s’hagin identificat per a cada marca durant el procés de selecció i els workshops es treballarà amb les empreses. En cada cas concret s’estructuraran reunions individualitzades amb mentores i mentors de gran experiència.
Com en edicions anteriors, l’organització pretén que la realització del programa d’acceleració en estratègia i màrqueting digital esdevingui un punt d’inflexió en la trajectòria de les marques participants. En aquest sentit, la combinació entre el potencial d’aquestes empreses i el disseny i implementació d’una estratègia digital a mida ha de ser la clau per una millora de la competitivitat i un creixement d’èxit.
Programa: https://ccam.gencat.cat/ca/arees_actuacio/moda/acceleradora/