Aquest diumenge s’ha produït el retorn de cap de setmana amb més mobilitat del què portem d’estiu. Fins a les 21 hores s’han mobilitzat cap a l’Àrea Metropolitana de Barcelona 230 mil vehicles i fins a les 24 hores s’espera un retorn per sobre els 300 mil vehicles, quan normalment els caps de setmana de juliol hi ha un retorn de 280 mil vehicles.

Aquesta elevada mobilitat s’ha registrat pel propi moviment del cap de setmana però també pels trajecte de diumenge cap a destins de platja, tant al nord com al sud del país. Al nord, a banda del retorn habitual de la Costa Brava, s’ha registrat un moviment considerable entre els Vallesos i el Maresme. Al sud, el retorn ha estat el tradicional de les zones de costa.

Aquest elevat retorn ha fet que les capacitats de les vies s’hagin vist superades. Tot i així aquest cap de setmana s'han contingut les retencions respecte al mateix cap de setmana de 2019 (quan hi va a ver també una mobilitat considerable, amb un retorn de 297 mil vehicles). L'obertura de carrils addicionals al nord de l'AP-7 i al nord de la C-32, ha permès reduir el factor de retenció (durada i llargada de les cues). En concret, i fins a les 21 hores, a l’AP-7 el factor de retenció s’ha reduït en un 18% i el pic de retenció ho ha fet en un 46%. Quant a la C-32 la reducció del factor ha sigut d’un 20% i el pic de retenció en un 41%.

Convé recordar que els caps de setmana de juliol per facilitar el retorn des de l’SCT habilitem diferents mesures:

✅ Carrils addicionals AP-7 sud/nord i C-32 sud/ nord

✅ Restricció camions +7’5t AP-7 Maçanet-Hospitalet de 17-22 h (entre altres vies)

✅ En trams amb carril addicional els camions que poden circular no poden avançar

Els carrils addicionals en sentit contrari a l'habitual s'obren quan ho requereix l'estat del trànsit i si hi ha les condicions de seguretat necessàries.