1. Les encomanes de gestió de l’Estat al Departament permetran incrementar la capacitat i funcionalitat de nou enllaços i construir-ne set de nous
  2. Dels set nous, se n’han inclòs tres fruit de la negociació, que el Ministeri inicialment no preveia construir
  3. La consellera Capella anuncia que el Govern català ha fet arribar al MITMA les propostes dels quatre convenis de les encomandes de gestió
foto{"name":"2023/07/12/13/18/30b04fe5-413b-4420-a0bf-9ade109fd891.JPG","author":"Territori","type":"0","location":"0","weight":1174072}


El Departament de Territori millorarà i potenciarà un total de 16 enllaços viaris de les autopistes AP-7 i AP-2, amb una inversió prevista de 250 milions d'euros transferits per l’Estat espanyol, en el marc de les encomandes de gestió acordades entre ambdues administracions.

L’encomanda de gestió permetrà al Departament de Territori redactar els projectes i executar les obres i, per tant, assegurar i accelerar la inversió per a la millora de la xarxa de carreteres del Ministeri a Catalunya. Així mateix, atès que aquests enllaços proposats connecten les autopistes amb la xarxa viària de la Generalitat de Catalunya, l’encomanda de gestió permetrà desenvolupar de manera més eficaç aquestes actuacions i complir de manera més eficient els objectius de millora de la mobilitat de l’entorn.

La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, ha presentat avui a Barberà del Vallès (Vallès Occidental) aquestes connexions, que milloraran la connectivitat de les autopistes estatals per fer-les més accessibles des del territori. També permetran reduir el trànsit de llarg recorregut que utilitza la xarxa viària local gràcies a l’increment del nombre d’accessos a la xarxa d’autopistes. En aquest sentit, la consellera ha afegit que “la retirada dels peatges es va realitzar sense cap mena de planificació de les conseqüències i les noves oportunitats que això suposaria”, la qual cosa ha comportat “un increment de la congestió i una manca de capacitat per donar resposta a les necessitats de les persones que viuen en aquests entorns”.

“Conscients del repte que suposa aquesta nova situació, i amb una visió integral de la xarxa viària a Catalunya, vam assumir la responsabilitat de tirar endavant una sèrie de mesures” sobre aquestes vies de l’Estat i la seva relació amb les vies titularitat de la Generalitat “amb el protocol signat la setmana passada”, ha valorat la titular de Territori.

A l’enllaç on la consellera de Territori ha presentat les connexions, a cavall de Barberà del Vallès, Cerdanyola del Vallès i Ripollet, hi conflueixen les autopistes AP-7 / B-30, la C-58 i la carretera N-150, a part de la vialitat local municipal. És un dels principals nusos viaris de Catalunya, on de forma recurrent es registren congestions que afecten tant la ciutadania com la competitivitat empresarial.

Actualment, el Departament de Territori està impulsant un projecte de traçat per a la millora i descongestió d’aquest nus, amb els corresponents estudis de trànsit i d’impacte ambiental, on també es valorarà la viabilitat d’integrar un eix cívic per a mobilitat activa, de connexió entre Barberà del Vallès i Cerdanyola del Vallès. Per la seva banda, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana també està impulsant un projecte de traçat i construcció per la millora de la B-30 entorn d'aquest nus. Ambdues actuacions es troben incloses en el marc de les encomandes de gestió.

Actuacions a 16 enllaços

Per tant, en el marc de les encomandes, es milloraran nou enllaços existents, tots de l’AP-7, per incrementar-ne la capacitat i funcionalitat, i incorporant nous moviments d’accés a l’autopista, com són:

  1. Remodelació enllaç Girona Nord.
  2. Remodelació enllaç Girona Sud.
  3. Remodelació enllaç C-35 a Maçanet de la Selva, a diferent nivell.
  4. Remodelació enllaç C-60 la Roca del Vallès.
  5. Accessos a Montmeló-Parets del Vallès i compleció de la connexió amb la C-17 i C-33.
  6. Remodelació enllaç N-150-C-58 en direcció Tarragona.
  7. Remodelació enllaç B-30-C-58 en direcció Barcelona.
  8. Millora B-30, entre els punts quilomètrics 6,8 i 8,2, a Cerdanyola del Vallès.
  9. Remodelació enllaç Vilafranca del Penedès centre.

D’altra banda, es construiran set nous enllaços per millorar l’accessibilitat de les autopistes i les seves connexions amb la resta de la xarxa viària. L’acord tancat entre l’Estat i la Generalitat ha permès incloure la construcció d’alguns enllaços que inicialment el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana no preveia impulsar. Així, dels set nous previstos, tres s’han inclòs fruit de la negociació:

  1. AP-7. Nou enllaç a la T-315 a Bellisens.
  2. AP-7. Nou enllaç Masdenverge.
  3. Connexió B-40 i C-55 a Abrera.

S’afegiran als quatre que el Ministeri ja preveia construir:

  1. AP-7. Nou enllaç Sant Celoni/la Batllòria
  2. AP-7. Nou enllaç Banyeres del Penedès.
  3. AP-7. Nou enllaç C-51 al Vendrell.
  4. AP-2. Nou enllaç Castelldans.

Totes aquestes actuacions formen part de les quatre encomandes de gestió que l’Estat farà a la Generalitat, segons el protocol signat entre ambdues administracions. Per tal d’executar-les, cal signar quatre convenis que en concretin els detalls. La consellera Capella ha explicat que “ahir vam fer arribar al Ministeri la proposta de redacció dels quatre convenis”, perquè “volem començar a treballar de forma immediata”. “La pilota és ara a la teulada del Govern de l’estat”, ha emplaçat la consellera.

3  

Imatges

Imatge 1

Imatge 1 1174072

Imatge 2

Imatge 2 1890944

Imatge 3

Imatge 3 2190814

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 322662