- Des de fa més de 10 anys l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona col·laboren per donar visibilitat a la marca turística Catalunya a nivell mundial
- Aprofitant la gira de pretemporada del primer equip masculí del club de futbol, el departament d’Empresa i Treball ha organitzat dos actes amb multinacionals nord-americanes per donar a conèixer les oportunitats de negoci que ofereix Catalunya
La Generalitat de Catalunya i el FC Barcelona promocionen conjuntament la destinació catalana als Estats Units amb motiu de la gira de pretemporada del primer equip masculí de futbol. Després d’haver disputat el primer amistós en el marc del BARÇA ON TOUR: US 2023, el passat 26 de juliol, contra l’Arsenal FC (a Los Angeles), l’equip te previst jugar amb el Reial Madrid (a Dallas) el 29 de juliol i amb l’AC Milan (a Las Vegas) l’1 d’agost.
La marca Catalunya està present durant tota la gira de pretemporada del club. Els jugadors i el seu staff llueixen el logotip de Catalunya al polo de passeig amb les dues marques comercials del club (Nike i Spotify). A més, la marca també té visibilitat a les tanques dels camps d'entrenament juntament amb altres suports gràfics com els fons publicitaris de les rodes de premsa organitzades pel FC Barcelona i les acreditacions del personal de l’equip de futbol i de la premsa.
L’aliança entre l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona
El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer i Ferrer, explica que “aquesta és una de les accions que formen part de l’acord de col·laboració entre l’ACT i el club, vigent des del 2012. Les dues organitzacions estem satisfetes dels bons resultats dels convenis d’anys anteriors i l’actual estarà vigent fins el 2024”. Segons Ferrer, “l'aliança que tenim amb el FC Barcelona ens permet impulsar el reconeixement de la marca Catalunya arreu del món”.
Una de les novetats destacades del conveni actual és la incorporació de la imatge de l’equip femení de futbol com a ambaixadores també de la destinació turística catalana en les diferents accions comercials i de comunicació. Un exemple n’és la campanya Feel the colours, protagonitzada per Aitana Bonmatí.
Després de més de 10 anys, aquest vincle ha permès que l’ACT realitzés presentacions i altres accions promocionals a diverses ciutats d’arreu del món on el Barça ha jugat partits, com Milà, Moscou, Manchester, Berlin, Munich, Los Angeles, San Francisco, Nova York, Washington, Miami, Bangkok, Kuala Lumpur, Tòquio o Shanghai, entre altres.
Oportunitats de negoci a Catalunya
La matinada de dijous, a propòsit del partit que es va celebrar a Los Angeles, ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa, i l’ACT van organitzar un sopar amb més de 30 professionals del sector empresarial. El sopar va comptar amb la presencia de la directora del centre de promoció turística a Nord Amèrica de l’ACT, Cristina Gargallo; la vicepresidenta de l’àrea institucional del FC Barcelona, Elena Fort i Cisneros; el director executiu d’ACCIÓ, Joan Romero i Circuns; i el director de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Silicon Valley i Austin, Marc Bonavia. El dissabte 22, a San Francisco, ja s’havia celebrat un sopar on es van reunir més de 40 professionals del món empresarial.
En aquests esdeveniments, en què hi han participat directius i directives de multinacionals nord-americanes, s’han donat conèixer les oportunitats en inversions i turisme de reunions que ofereix Catalunya. En l’àmbit de la inversió estrangera, el 2022 es va registrar un volum de 1.370 milions d’euros d'inversió d'empreses multinacionals nord-americanes a Catalunya, segons dades d’ACCIÓ a partir de l’fDi Markets del Financial Times. Es tracta d’una xifra un 25% superior a la del 2021 i que consolida els Estats Units com el primer país inversor a Catalunya.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat
Youtube: https://www.youtube.com/turismecat