Els ciutadans podran fer tràmits i gestions als registres civils de Terrassa i l’Hospitalet de Llobregat i demanar informació i documentació informativa a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà els dilluns i dimecres, entre les 16 i les 18 hores
L’obertura dels jutjats a la tarda s’emmarca en el pla pilot amb el qual es pretén millorar el nivell organitzatiu del registre civil i reduir el temps d’espera per realitzar determinats tràmits
L’obertura dels jutjats a la tarda s’emmarca en el pla pilot amb el qual es pretén millorar el nivell organitzatiu del registre civil i reduir el temps d’espera per realitzar determinats tràmits

El Departament de Justícia, amb la voluntat d’adaptar els serveis públics de l’Administració de justícia a les demandes i necessitats de la ciutadania, ha ampliat a les tardes l’horari d’atenció al públic dels jutjats a Terrassa i a l’Hospitalet de Llobregat. La consellera de Justícia, Montserrat Tura, ho ha anunciat avui durant la visita que ha efectuat a Terrassa, on ha signat un conveni amb l’Ajuntament i els col·legis d’advocats i procuradors d’aquest municipi per a la implantació del nou model d’oficina judicial.
Els serveis que presten l’Oficina d’Atenció al Ciutadà i el Registre Civil s’ofereixen a partir d’ara dues tardes a la setmana: dilluns i dimecres, de 16 a 18 hores. El canvi possibilitarà que els ciutadans obtinguin informació general i documentació informativa a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà; al seu torn, el Registre Civil oferirà informació a l’usuari i entregarà documentació, rebrà sol·licituds i lliurarà certificats de naixement, defunció i matrimoni i fes de vida. També s’hi podran fer inscripcions de naixement i de matrimoni.
Quant als tràmits de nacionalitat, durant l’horari de tarda exclusivament es facilitarà informació de caràcter general, però no es donaran cites prèvies, que es continuaran concertant durant l’horari de matí. Amb aquesta distribució de funcions, el Registre Civil centralitzarà als matins els tràmits de nacionalitat, a més dels altres tràmits i serveis que efectua.
L’obertura dels jutjats a la tarda s’emmarca en el pla pilot amb el qual es pretén millorar el nivell organitzatiu del registre civil, reduir el temps d’espera per a realitzar determinats tràmits, sens perjudici que puguin ser sol·licitats electrònicament, i, en general, millorar la prestació del servei als usuaris.
La consellera de Justícia, Montserrat Tura, ha signat avui a Terrassa el conveni que defineix les accions que cada una de les parts signants, l’Ajuntament de Terrassa, el Col·legi d’Advocats i el Col·legi de Procuradors dels Tribunals, ha de dur a terme per contribuir a millorar la prestació del servei públic de la justícia a Terrassa i, en especial, per donar suport a la implantació del nou model d’oficina judicial en aquesta ciutat.
Concretament, el Departament de Justícia de la Generalitat es proposa implantar a totes les oficines judicials de Terrassa que tramitin assumptes de l’ordre jurisdiccional civil una aplicació informàtica de gestió processal que tingui capacitat de trametre documents electrònics en un entorn segur i gestionar expedients digitals. El Departament també es compromet a desenvolupar les accions formatives corresponents per al conjunt de funcionaris destinats a les oficines judicials de Terrassa, a assegurar que la totalitat dels funcionaris al servei de l'Administració de justícia a Catalunya a Terrassa disposin de signatura electrònica certificada, a millorar l’atenció als usuaris de la tramitació dels assumptes i a promoure la utilització de sistemes alternatius de resolució de conflictes.



