- Enllaços: Pel que fa a enllaços, cal remarcar:
- Enllaç amb la C-60: es reformarà totalment per a permetre el pas de les noves calçades i s’hi afegirà el moviment de sortida de la calçada des del costat mar cap al nucli urbà de Mataró.
- Enllaç Mataró centre-Hospital: uneix les places de Gran Bretanya i França i facilita l’accés al centre de Mataró i a l’Hospital de Mataró. A més de la seva remodelació, un dels moviments del costat muntanya passarà a fer-se des d’un nou enllaç que es construirà a continuació.
- Enllaç centres comercials: aquest accés de nova construcció se situarà a uns 600 metres de l’anterior, a la riera de les Piques, i tindrà una rotonda a cada costat de les calçades.
- Túnels i estructures: els treballs comportaran l’execució de dos túnels, de 209 i 202 metres de longitud, respectivament, per al pas de les noves calçades sota el monticle per on passa el carrer Galícia. D’altra banda, es preveuen 12 ponts, 3 passos superiors i 8 passos inferiors; cal remarcar el viaducte previst a l’enllaç entre la C-32 i la C-60, de 270 metres de longitud.
- Tasques complementàries: senyalització, enllumenat, barreres de seguretat, revegetació de talussos i barreres acústiques, entre d’altres.
Nou sistema viari al Maresme
Actualment, la mobilitat viària al Maresme es canalitza bàsicament per l’autopista C-32 i l’N-II, que recullen tant el trànsit de llarg recorregut com el trànsit local i comarcal amb, respectivament, 100.000 i 40.000 vehicles diaris de mitjana en alguns trams. Aquesta situació requereix la formació d’un nou sistema viari que permeti una especialització funcional de la xarxa de carreteres de la comarca i en millori el nivell de servei i la seguretat.
Així, el Govern ha previst la formació d’un sistema viari alternatiu a l’N-II al Maresme que permeti alliberar aquesta via del trànsit comarcal i transformar-la en una via més urbana i integrada en els municipis que travessa, alhora que afavoreix la seguretat viària. Aquest procés s’emmarca en el recent traspàs de l’N-II al seu pas per la comarca de l’Estat a la Generalitat i en el document de bases per a la millora de la mobilitat signat per la Generalitat i el Consell Comarcal la primavera passada.
Un dels principals elements en aquest nou sistema és la ronda del Maresme; en aquest sentit, la Generalitat té a informació pública els estudis de la ronda del Baix Maresme, corresponent al tram des de Montgat fins a la ronda de Mataró que avui s’impulsa.