La delegada del Govern, Laia Cañigueral i el director dels Serveis Territorials d'Educació, Adam Manyé, han presentat les dades d'inici de curs escolar 2023-2024 a les comarques gironines.
El curs escolar s'ha iniciat a les comarques gironines amb un total de 127.814 alumnes i 10.865 docents, 140 més que al final del curs anterior, i 1.076 professionals més entre Personal d'Administració i Serveis i Personal d'Atenció Educativa.
Enguany, tres escoles de la vegueria de Girona estrenen edifici: l'Escola El Gegant del Rec a Salt, Vilamalla i Vilablareix. Així mateix, després de cinquanta anys, s'ha recuperat l'escola rural de Campllong.
Dos centres educatius han passat a ser institut-escola, són l'Institut-Escola Pous i Pagès de Figueres, l'Institut-Escola Joan Batlle de Blanes i s'ha incorporat a la xarxa pública l'Institut-Escola de Sant Hilari.
La delegada, Laia Cañigueral, ha fet incidència en què "el Govern té molt clar que l'educació és un dels elements claus pel futur del país, per això, destinem més recursos que mai al sistema educatiu català. Aquest curs comença amb més professionals que mai en l'àmbit educatiu, una forta inversió en infraestructures i en els programes d'educació inclusiva".
També ha afegit que, "estem treballant per revertir el dèficit d'infraestructures que hi ha hagut a les comarques gironines en els darrers anys".
Un total de 17 escoles han incorporat el primer cicle d'educació infantil. En aquest sentit, Cañigueral ha destacat que "la incorporació de l'I2, i en alguns casos també l'I1, en aquests centres és molt important, perquè permet als infants conservar els vincles de relació que es generen entre els alumnes i també amb el professorat".
Per la seva part, el director de Serveis Territorials d'Educació, Adam Manyé, ha destacat que "hem posat més recursos humans en l'àmbit de la inclusió (equip d'assessorament psicopedagògic, aules específiques de suport, etc.) perquè ens ajudin en l'objectiu de generar la màxima equitat possible i per poder estar al costat de l'alumnat vulnerable pel motiu que sigui"