1. Dels ajuts gestionats directament per la Generalitat, un 89,5% l’ha rebut empreses de comerç, i el 10,5% restant entitats i associacions de comerç
  2. El comerç català també s’ha beneficiat de gairebé 33 milions d’euros rebuts pels ens locals i destinats a mercats sostenibles, zones turístiques i zones rurals

El departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), ja ha completat l’atorgament dels 15.087.182,49 euros de Fons Next Generation destinats a la transformació digital del sector comercial i dividits en dues convocatòries formalitzades a finals de 2022 i durant el primer semestre d’enguany.

Els destinataris d’aquestes dues partides de Fons Next Generation gestionades directament per la Generalitat han estat persones autònomes, petites i mitjanes empreses comercials titulars d’un establiment de comerç al detall i les entitats associatives de comerç i associacions de mercats municipals sedentaris i no sedentaris. Tenint en compte això, un 84,5% dels ajuts s’ha concedit directament a empreses del sector i la resta, el 10,5%, a entitats i associacions comercials. Cada beneficiari ha pogut rebre una aportació única de fins al 80% de les despeses subvencionables, amb un màxim de 75.000 euros i una inversió mínima de 2.000 euros.

En concret, en l’àmbit de les empreses de comerç s’han atorgat 13.496.989,54 d’euros. Els ajuts s’han concedit per projectes de noves tecnologies enfocats a la millora de diferents àrees de l’estratègia comercial en línia i de comunicació, del model de negoci i de l’experiència de compra, accions vinculades a la transformació del punt de venda i accions vinculades a la sostenibilitat i a l’economia circular.

Pel que fa a les entitats i associacions de comerç, s’han atorgat 1.590.192,95 euros per a actuacions que incideixin en: la millora de l’atenció i relació i coneixement de les persones consumidores i la seva fidelització mitjançant l’ús de noves tecnologies i tècniques d’analítica avançada; l’impuls de canals digitals; l’impuls de publicitat i comunicació en mitjans o suports digitals; l’ús de mètriques i anàlisis del mercat; l’adopció de solucions de ciberseguretat en l'àmbit associatiu; l’adquisició de mobiliari i eines tecnològiques, o la posada en marxa de programes de formació destinats a millorar l’ús i gestió d’eines tecnològiques en el comerç, màrqueting digital, tècniques de fidelització i explotació i anàlisi de dades vinculats amb la venda en línia.

Next Generation per a mercats sostenibles, zones turístiques i zones rurals

A banda de les partides gestionades per la Generalitat de Catalunya, el sector comercial català també ha pogut beneficiar-se d’una altra partida de Fons Next Generation, en aquest cas atorgada directament als ens locals: es tracta de prop de 32 milions d’euros des de 2021 destinats a mercats sostenibles, zones turístiques i zones rurals i que han rebut els ajuntaments (majoritàriament, un 94,7% del total) i els ens supramunicipals (el 5,3% restant). Per àmbits, la major part d’aquests fons han anat destinats a mercats (73%), seguit de les zones turístiques (17%) i les zones rurals (1,3%).


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________


  1. Twitter: @empresacat | @treballcat | @ccamcat
  2. Facebook: Empresa | Treball | CCAM
  3. Linkedin: Empresa | Treball
  4. Youtube: Empresa | Treball