1. En el marc de la campanya Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure!, el Govern fa circular una cabina de ràdio mòbil i per a tots els públics
  2. El pòdcast de la Queta s'ha posat en marxa recollint veus a la demarcació de Barcelona i continuarà visitant municipis de tot Catalunya
Interior de la cabina del pòdcast de la Queta.
Interior de la cabina del pòdcast de la Queta.
{"name":"2023/10/03/12/08/c9598934-1fe4-46f9-b1d9-5344675c8723.jpg","author":"Departament de Cultura","type":"0","location":"0","weight":698731}

Més de 200 persones han participat en el pòdcast de la Queta a Barcelona, Sabadell i Terrassa. La cabina de ràdio mòbil ha començat la seva ruta a les tres ciutats de la demarcació de Barcelona amb l'objectiu de continuar voltant per tot el país recollint les veus dels catalans i catalanes. Amb aquesta iniciativa es vol fer el pòdcast en català més gran que s’ha fet mai per motivar tothom a activar la llengua.

La campanya va arrencar el 23 de setembre a Plaça Catalunya (Barcelona) coincidint amb les festes de la Mercè. Posteriorment, la cabina de ràdio de la Queta es va traslladar a Sabadell, on va rebre visitants els dies 27 i 28 de setembre. Terrassa va ser la tercera parada durant els dies 30 de setembre i 1 d'octubre.

Entre les tres ciutats s'han recollit més de 200 gravacions. Els participants han pogut escollir entre quatre opcions segons el seu nivell de català i les seves preferències: participar en una entrevista radiofònica, on la Queta fa preguntes relacionades amb la relació d’aquella persona amb el català; practicar la llengua en una conversa on la Queta ha d’anar a comprar ingredients per fer una paella; fer un karaoke amb la cançó Començar, que els Tyets, les Marala i el Kelly Isaiah han interpretat per a la campanya; o bé donar una mostra de veu per al projecte AINA, per tal de normalitzar el català en les tecnologies digitals. Al llarg de tot l’itinerari, els centres del Consorci per la Normalització Lingüística aprofitaran l’oportunitat per permetre que els seus aprenents practiquin la llengua en un entorn lúdic.

Després de l’enregistrament, cada participant rebrà la seva pròpia gravació al mòbil i podrà compartir-la amb les seves amistats i a les xarxes socials. Un cop la cabina hagi acabat el seu recorregut, es crearà un pòdcast amb una selecció de totes les veus participants: el pòdcast més gran que s’ha fet mai en llengua catalana.

Properes parades de la cabina de la Queta

Després del seu pas per Barcelona, Sabadell i Terrassa, el pòdcast de la Queta visitarà Manresa, Igualada, Tàrrega, Reus, Tarragona, Tortosa, Lleida, Tremps, Girona, Figueres, Vic, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú.

Consulta l'agenda de cada municipi en aquest enllaç.

El pòdcast més gran en català, una acció més dins de la campanya de la Queta

Des del seu llançament, la campanya de comunicació de la Queta ha difós la importància de “provar-ho en català” a través dels mitjans de comunicació digitals i impresos, sales de cinema i un gran desplegament de cartells a la xarxa de transports i serveis públics de tot Catalunya.

Alhora, ha activat el web de campanya https://moltperparlar.cat/, amb un argumentari complet per aprendre català i per fer-lo servir, i un recull exhaustiu de recursos d’aprenentatge. Des de la seva posada en funcionament, el mes de març, el web compta amb més de 82.000 visualitzacions i prop de 73.000 usuaris. S’hi poden descarregar tota mena dematerials de campanyai hi ha l’accés a propostes dinàmiques i entretingudes, com un karaoke o una coreografia de la cançó.

Una de les peces de difusió centrals de la campanya és la cançó ‘Començar’, interpretada per The Tyets, Marala i Kelly Isaiah. El videoclip publicat del com-s’ha-fet compta amb més de 110 mil visualitzacions a YouTube.

Enllaç: https://youtu.be/G_WneihyLZ8

Amb la finalitat d’arribar a diferents sectors de la població nouvinguda, els continguts de la campanya es difonen en sis idiomes: a banda del català, se’n fa difusió en castellà, àrab, amazic, romanès, xinès mandarí i urdú. I també amb la voluntat d’introduir la llengua en nous col·lectius, sobretot per fomentar el català entre influenciadores especialitzades en famílies, entre altres propostes, s’ha dut a terme l’acció “Mammaproof ho prova”, amb vídeos de mares d’orígens diversos que viuen a Catalunya i que recomanen plans en català per fer en família.

Enllaç: https://www.mammaproof.org/barcelona/mammaproof-ho-prova-catala/

A més, la campanya coordina i organitza altres activitats de foment de l’ús del català en sectors específics de la societat, com l’àmbit de la salut, l’empresarial o l’educatiu, amb una agenda pública d’activitats pel territori, que es pot consultar al web.