1. El cap de l’Executiu ha presidit aquest matí l'acte institucional per commemorar el 25è aniversari de La Roca Village
El president ha fet un recorregut per la Roca Village (Fotografia: Rubén Moreno)
El president ha fet un recorregut per la Roca Village (Fotografia: Rubén Moreno)
{"name":"2023/10/06/13/04/75149d37-1ec7-4db3-893d-6338b4a4b8f7.jpg","author":"Rubén Moreno","type":"0","location":"0","weight":241733}

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat aquest matí que els projectes empresarials, igual que les administracions, han de “pensar en gran i tenir ambició en els objectius socials, culturals i ambientals”. Una actitud que s’ha de complementar amb una “aposta per la qualitat, no només de producte, sinó també de servei”, i amb una “recerca de la prosperitat compartida”, per tal de “maximitzar l’impacte econòmic” de tot projecte.

Aquests tres elements, ha remarcat el president, expliquen també la “història d’èxit” de la Roca Village, que avui ha celebrat el seu 25è aniversari. Un èxit rellevant “pel conjunt del Vallès Oriental, però també per Catalunya, pel comerç i per la promoció del nostre país, en tant que destinació turística de qualitat”.

En aquest sentit, el cap de l’Executiu ha destacat “les oportunitats i els llocs de treball” que ha generat per al conjunt de la ciutadania de la comarca, que han passat dels 200 inicials als 2.000 actuals. Els establiments que concentra la Roca Village també s’han multiplicat per 5 en aquests 25 anys, augmentant de 30 a 150, i, alhora, ha crescut exponencialment el nombre de visitants, arribant als 5 milions, el 60% dels quals són estrangers. “No s’ha deixat de treballar des de la qualitat i de buscar, finalment, que aquest sigui un projecte que tothom se'l senti seu i, per tant, que la prosperitat sigui compartida”, ha afegit.

Aragonès també ha destacat el “caràcter innovador” del projecte, que va ser una iniciativa totalment pionera en el seu moment, amb un centre de compres a l'aire lliure que avui “ha estès la seva àrea d'influència al conjunt de Catalunya i que també ha tingut una clara vocació internacional”. Un fet, ha remarcat, que l’ha convertit en “un punt estratègic clau per al turisme a Catalunya”.