1. El PMOE s’adreça als centres amb major complexitat amb l’objectiu d’assolir la millora educativa dels seus alumnes


  1. La consellera d’Educació ha destacat que “milloren els resultats als centres de major complexitat i disminueix la diferència entre centres, i això és una bona notícia i en aquest sentit hem d’anar treballant. La millora no ve, doncs, perquè els que anaven bé vagin millor, sinó perquè els que no anaven tan bé no els hem deixat enrere. Aquesta tendència positiva s’explica en part pels PMOE, pels plans d’entorn i pel vostre treball i compromís


  1. Durant tot el matí, més de 700 persones han pogut conèixer bones pràctiques educatives al voltant de temes com la biblioteca escolar, la formació a les famílies o els plans educatius d’entorn


Fotografia Jornada PMOE{"name":"2023/10/16/15/42/966605b4-1fb1-4a1d-8508-552e29642665.jpeg","author":"Departament d'Educació","type":"0","location":"0","weight":126230}


Més de 700 docents s’han aplegat aquest matí al Palau de Congressos de Tarragona en la I Jornada PMOE PROA+ “Oportunitats per a l’èxit educatiu”. Un esdeveniment que ha permès donar a conèixer les diferents experiències que els centres d’arreu de Catalunya duen a terme en el marc del Pla de millora de les oportunitats educatives endegat pel Departament d'Educació.


El Pla de Millora d'Oportunitats Educatives s’adreça a l’alumnat dels 741 centres de major complexitat educativa per la seva situació derivada de condicions socioeconòmiques i socioculturals desafavorides. Els centres participants reben recursos del Departament amb el compromís d’elaborar un pla estratègic de millora que duen a terme durant tres cursos. En el marc de l’autonomia de centres, s’incorporaran mesures de reforç dels plans educatius d’entorn com a estratègia per enfortir l’equitat del sistema educatiu.


La consellera d’Educació, Anna Simó, ha clos la Jornada, en la qual ha destacat la importància del PMOE com a eina en favor de l’equitat educativa i en la millora dels resultats de l’alumnat, com recentment han demostrat les proves de competències bàsiques: “Milloren els resultats als centres de major complexitat i disminueix la difèrencia entre centres, i això és una bona notícia i en aquest sentit hem d’anar treballant. La millora no ve, doncs, perquè els que anaven bé vagin millor, sinó perquè els que no anaven tan bé no els hem deixat enrere. Aquesta tendència positiva s’explica en part pels PMOE, pels plans d’entorn i pel vostre treball i compromís”.


El Pla es va iniciar el curs 2021-2022 per un període de quatre anys que acabarà a finals del curs actual, i es tornarà a renovar en una segona etapa per als propers tres cursos. En aquesta primera fase -entre el 2020 i el 2024- la dotació econòmica haurà estat de prop de 60 milions d’euros finançats pel Departament d'Educació i pels fons europeus Next Generation.


El PMOE, que al seu torn ha integrat el programa PROA + del Ministeri d’Educació, suposa una oportunitat d’enfortiment dels centres amb major complexitat per avançar en l’èxit escolar d’infants i joves. Per tal d’assolir els objectius, el Pla s’estructura en cinc estratègies a partir de les quals es desenvoluparan diferents activitats palanca:


-Millorar les condicions d'educabilitat.

  1. -Accions per donar suport a l'alumnat amb necessitats per a l'aprenentatge.
  2. -Accions per desenvolupar les actituds positives en el centre educatiu.
  3. -Accions per millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge de les competències essencials.
  4. -Accions i compromisos de gestió de centre i qualitat dels seus professionals.

Durant tot el matí, més de 700 persones referents d’equips directius i de grups impulsors han pogut intercanviar experiències i conèixer bones pràctiques educatives al voltant de temes com la biblioteca escolar, la formació a les famílies o la promoció de l’oralitat en llengua catalana dins dels plans educatius d’entorn.



16 d’octubre de 2023

1  

Imatges

Foto Jornada PMOE

Foto Jornada PMOE 126230