• El Regne Unit, amb més d’1,7 milions de turistes anuals, és el segon mercat emissor cap a Catalunya, per darrera de França.  
  • Les propostes en turisme cultural, gastronòmic i de negocis centren la promoció de l’Agència Catalana de Turisme en aquesta fira considerada la més important del món, amb l’objectiu de recuperar els viatges dels britànics cap a Catalunya.
  • La gastronomia catalana està representada per Cuina del Vent i Cuina Volcànica, els col·lectius de cuina que elaboraran el sopar gastronòmic que l’ACT ofereix als principals turoperadors britànics i als professionals del sector turístic català.
Dilluns comença a Londres la 31a edició de la World Travel Market (WTM), la fira turística més important del món. El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Ignasi de Delàs, encapçalen la delegació catalana que viatja a Londres.
 
La WTM reuneix anualment representants de prop de 200 països i rep la visita d’uns 50.000 professionals de la indústria turística d’arreu del món. Enguany, l’Agència Catalana de Turisme hi participa amb un estand de 375 m2, on hi seran presents les diverses marques turístiques catalanes i els productes més representatius de la seva oferta.
 
L’ACT arriba a la World Travel Market per reforçar la seva promoció en un mercat que, en moments de crisi, és important reactivar perquè és un dels principals i un dels més fidels a la destinació catalana. La cultura, la gastronomia, l’aeroport dels Pirineus Lleida-Alguaire i la posada en marxa del Catalunya Convention Bureau són, enguany, els principals eixos promocionals de l’ACT per incentivar els viatges dels britànics. Els visitants que s’acostin a l’estand català trobaran també l’oferta de més de 40 expositors: una vintena de patronats de turisme i més de vint empreses.

Entre les accions que l’Agència Catalana de Turisme durà a terme aquests dies per promocionar la gastronomia catalana, destaca el sopar que oferirà dilluns al vespre al Royal Horseguards Hotel, i que comptarà amb l’assistència d’un centenar de professionals dels sectors turístics britànic i català. Aquest sopar, a més de ser una demostració gastronòmica, suposa una bona oportunitat perquè els professionals catalans entrin en contacte amb els britànics. Els col·lectius Cuina del Vent (Alt Empordà) i Cuina Volcànica (la Garrotxa) seran els encarregats d’elaborar un menú a base de productes i plats típics d’aquestes comarques. 
 
Regne Unit, segon mercat emissor per a Catalunya
 
Durant l’any 2009, Catalunya va rebre prop d’1,7 milions de turistes britànics, que representen el 12,4% del total de turistes estrangers que van arribar a la destinació catalana. L’estada mitjana d’aquests turistes a Catalunya va ser de 6,8 dies, i van generar prop d’11,5 milions de pernoctacions, cosa que representa el 11,1% del total de pernoctacions dels estrangers a Catalunya. Aquestes xifres situen el mercat britànic com el segon emissor més important de turistes a Catalunya. Dintre de l’oferta catalana, el sol i platja és el producte principal per als turistes britànics.

Potenciar el turisme de reunions
 
Enguany, dintre de la promoció de l’Agència Catalana de Turisme al Regne Unit, pren un especial protagonisme el turisme de reunions, congressos i incentius. L’ACT acaba de llençar el Catalunya Convention Bureau (CCB), una nova eina de promoció que neix amb més de cent empreses i entitats especialitzades adherides.
 
La WTM és la primera gran cita professional on està present el CCB, prèvia a l’EIBTM que se celebra a Barcelona del 30 de novembre al 2 de desembre. Precisament, una de les primeres accions del CCB està vinculada al Regne Unit, i ha estat la captació de la conferència anual del consorci britànic d’agències de viatges independents Hays Travel. De l’11 al 17 de novembre, Barcelona acollirà aquest congrés que suposarà una gran oportunitat per a Catalunya, ja que aplegarà prop de 250 assistents especialitzats en turisme vacacional i de negocis.
 
Co-expositors a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme
 
Marques turístiques
 
            Costa Brava
            Costa de Barcelona Maresme
            Barcelona
            Costa de Garraf
            Costa Daurada
            Terres de l’Ebre
            Catalunya Central
            Terres de Lleida
            Val d’Aran
            Pirineus
 
Entitats de promoció turística
 
Turisme de Barcelona
 
Patronat de Turisme Costa Brava Girona
o Oficina de Turisme de Platja d’Aro
o Patronat Municipal de Turisme de Blanes
o Lloret Turisme
 
Patronat de Turisme Diputació de Tarragona - Costa Daurada i Terres de l’Ebre
 
o Patronat de Turisme de Mont-roig del Camp – Miami Platja
o Patronat Municipal de Turisme de Roda de Barà
o Patronat Municipal de Turisme de Cambrils
o Patronat Municipal de Turisme de Salou
o Patronat Municipal de Turisme de Tarragona
o Patronat Municipal de Turisme de Torredembarra
o Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca La Pineda
o Patronat Municipal de Turisme del Vendrell Coma-ruga
           
Diputació de Barcelona – Delegació de Turisme
           
Patronat de Turisme Diputació de Lleida
           
Torisme Val d’Aran
           
Empreses/entitats
 
            PortAventura
            Montserrat
            Circuit de Catalunya
            Avant Grup
            Goes Travel
            Barcelona on line
            Doublee DMC
            Barcelona Guide Bureau
            Universitat Autònoma de Barcelona. Venues & Services
            Spain Ticket Bureau
            Traveltec
            Evenia Hotels
            Bravasol Viajes
            Aqua Hotel
            Sport & Leisure
            Viajes Terramar Tour
            Across Spain
            Bravo Tourism
            Food Wine Tours
            Hostal Sport
            Celler de Capçanes