Direcció General de Comunicació

El Govern aprova la creació de l'Oficina del Contribuent

El Govern aprova la creació de l'Oficina del Contribuent

query_builder   9 novembre 2010 14:23

event_note Nota de premsa

El Govern aprova la creació de l'Oficina del Contribuent

 
 
  • Atendrà queixes i suggeriments relacionats amb actuacions fetes per l’Agència Tributària de Catalunya, la Direcció General de Tributs i la Junta de Finances
  • També tramitarà les queixes i els suggeriments en matèria tributària que provinguin del Síndic de Greuges
  • S’hi podrà accedir a través de les 53 oficines liquidadores i les 4 delegacions de l’Agència Tributària de Catalunya, la Direcció General de Tributs i la Junta de Finances
 
El Govern ha aprovat avui el decret que regula el funcionament de l’Oficina del Contribuent, una unitat creada per defensar les garanties i els drets dels ciutadans en la seva relació amb l’administració tributària de Catalunya. L’Oficina atendrà queixes i suggeriments relacionats amb actuacions fetes per l’Agència Tributària de Catalunya, la Direcció General de Tributs i la Junta de Finances. També tramitarà les queixes i els suggeriments en matèria tributària que provinguin del Síndic de Greuges. A partir de l’anàlisi i el seguiment dels testimonis dels ciutadans, l’Oficina del Contribuent farà propostes de millora i impulsarà mesures per millorar la prestació del servei tributari.
 
L’Oficina de Contribuents aplicarà la fórmula de la finestreta única, és a dir, que s’hi podrà accedir a través de qualsevol de les 53 oficines liquidadores repartides per tot Catalunya. També, des de les 4 delegacions de l’Agència Tributària de Catalunya, la Direcció General de Tributs i la Junta de Finances. Mitjançant un sistema intern de tramitació de queixes i suggeriments, aquestes unitats les faran arribar a l’Oficina del Contribuent, que disposarà de 30 dies per enviar la resposta corresponent al ciutadà que ha presentat la reclamació.
 
Totes les actuacions dutes a terme per l’Oficina, les recomanacions de millora i les propostes de mesures quedaran recollides en una memòria anual que es farà pública a través de la pàgina web del Departament. L’Oficina del Contribuent s’insereix dins la Secretaria General del Departament d’Economia i aprofitarà els recursos tècnics i humans de què disposa. Per tant, es tracta d’una nova unitat que no implicarà cap cost addicional per a l’Administració.