1. La companyia ha internacionalitzat el seu servei Epremium, una base de continguts educatius i pedagògics, mitjançant un acord amb la Universidad Panamericana de Mèxic
  2. Per aquest projecte d’expansió internacional, la companyia ha comptat amb el suport del Govern, per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions d’ACCIÓ a Ciutat de Mèxic
  3. Graó té convenis amb nou universitats catalanes i treballa amb un fons de 1.150 llibres i 14 revistes educatives especialitzades


L’empresa catalana Graó, especialitzada en l’àmbit pedagògic i educatiu, ha firmat un acord per internacionalitzar la seva plataforma de serveis digitals Epremium a una universitat de Mèxic. Es tracta d’un fons que inclou més 35.000 materials digitals i 357 llibres i incorpora al voltant de 1.800 nous continguts anuals.

Per aquest projecte d’expansió internacional, Graó ha comptat amb el suport del Govern, per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, a Ciutat de Mèxic.

Concretament, Graó ha tancat un acord amb la Universidad Panamericana de Mèxic que els permet oferir els seus continguts especialitzats al professorat, investigadors i estudiants de carreres universitàries centrades en l’educació i la pedagogia, a més de les humanitats. Segons Carme Carrión, del departament de B2B de l’empresa, “ACCIÓ a Mèxic ens ha ajudat a connectar amb universitats i empreses d’una manera més directa, amb un equip de persones que treballen allà físicament”. “La proximitat fa que les connexions siguin més eficaces, més personalitzades i ràpides”, destaca.

L’empresa catalana ja fa quasi 30 anys que treballa a Llatinoamèrica, on també venen els seus productes físics, com llibres i revistes. Un dels projectes prioritaris de l’empresa és la internacionalització dels seus serveis, i actualment treballen per ampliar la seva xarxa de clients i usuaris a escala internacional.

A partir de la seva experiència a Mèxic, l’empresa catalana ha afirmat la necessitat de redefinir la seva estratègia al mercat llatinoamericà. “Ens hem adonat que treballar exclusivament des de Catalunya implica que els terminis siguin més llargs per poder tancar convenis”. “Tenir persones sobre el terreny del mateix mercat que personalitzin les vendes és una gran ajuda per millorar les gestions”, assegura Carrión. Així, l’editorial ja està treballant amb diferents col·laboradors sobre el terreny per aconseguir una major proximitat amb els seus clients potencials. De fet, la companyia està analitzant altres possibles acords comercials amb altres punts d’aquest territori.

Graó es va fundar el 1978 a Barcelona i integra diferents serveis editorials, tant de llibres com de revistes, i continguts educatius digitals. Treballen amb un fons de 1.150 títols de pedagogia i educació i compten amb un catàleg de 14 revistes educatives. L’empresa té convenis amb 9 universitats catalanes i 80 a la resta de l’Estat. Així, l’editorial dona accés a 150.000 usuaris, entre professorat i estudiants, als seus materials.


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter:@empresacat
  2. Facebook: Empresa
  3. Linkedin: Empresa
  4. Youtube: Empresa