Delegació a les Terres de l'Ebre

.

La Generalitat inicia la licitació per garantir oficines bancàries a tots els municipis de les Terres de l'Ebre

query_builder   24 novembre 2023 13:11

event_note Nota de premsa

La Generalitat inicia la licitació per garantir oficines bancàries a tots els municipis de les Terres de l'Ebre


  1. L’objectiu del concurs és adjudicar el servei d’oficina mòbil per atendre els 503 municipis de Catalunya que no tenen sucursals bancàries, 25 a les Terres de l’Ebre
  2. Aquesta iniciativa per garantir la inclusió financera beneficiarà més de 300.000 persones de 41 comarques
  3. Les noves oficines mòbils facilitaran l’accés als serveis bancaris i als caixers automàtics i, a més, contribuiran a la formació financera bàsica de col·lectius amb risc de vulnerabilitat financera
  4. Es preveu que el servei pugui estar operatiu al llarg del segon semestre del 2024




El Departament d’Economia i Hisenda ha donat el tret de sortida al projecte per dotar d’oficines mòbils els 503 municipis que actualment no tenen sucursal bancària, en els quals hi viuen més de 300.000 persones.


A les Terres de l’Ebre hi ha 25 municipis:

Baix Ebre (5): Aldover, Alfara de Carles, Benifallet, Paüls, Tivenys

Montsià (5): Freginals, Galera, Godall, Mas de Barberans, Masdenverge

Ribera d’Ebre (8): Palma d'Ebre, Benissanet, Garcia, Ginestar, Miravet, Rasquera, Torre de l'Espanyol, Vinebre

Terra Alta (7): Arnes, Bot, Caseres, Pinell de Brai, Pobla de Massaluca, Prat de Comte, Vilalba dels Arcs


Avui s’ha publicat a la Plataforma de Serveis de Contractació Pública la licitació d’aquest servei innovador. El concurs s’inicia després que la Generalitat hagi realitzat una consulta prèvia al mercat per conèixer els punts de vista de les entitats de crèdit i avaluar la capacitat d’aquestes empreses per oferir les prestacions que requereix el contracte.


Les oficines bancàries mòbils oferiran una atenció personalitzada per retirar i ingressar diners en efectiu; domiciliar el pagament dels rebuts i els tributs als comptes bancaris; consultar moviments i saldos; i obtenir extractes de comptes bancaris, entre altres. A més, també prestaran un servei d’assessorament financer en la gestió tant dels comptes com d’altres productes bancaris i financers d’actiu, passiu i d’intermediació. L’objectiu és que els municipis disposin d’una oficina bancària mòbil dues vegades al mes.


20 de desembre, data límit per presentar les ofertes

Les entitats de crèdit que estiguin interessades a presentar-se al concurs, tenen temps fins al proper 20 de desembre. Les que finalment surtin adjudicatàries hauran d’iniciar el servei dins un termini màxim de 9 mesos a partir de la data de formalització, que podran escurçar però mai superar. Per tant, l’entrada en funcionament del servei serà previsiblement durant el segon semestre del 2024. El valor estimat del contracte, que tindrà una durada de dos anys prorrogables a dos anys més, és de 6,1 milions d’euros per la totalitat dels quatre anys.


Les empreses adjudicatàries hauran d’adaptar els vehicles i incloure-hi la instal·lació d’un caixer automàtic, desenvolupar el programari necessari, mantenir els equips i sistemes i aportar els mitjans humans necessaris per prestar el servei requerit. En aquest sentit, hauran de destinar un mínim de dos professionals per a cada un dels lots: una persona tècnica de banca i una persona que faci de vigilant de seguretat i de transport-xofer.


Una altra de les obligacions de les entitats serà el disseny de les rutes i els horaris, que haurà de tenir en compte que als municipis de fins a 250 habitants s’hi estaran un mínim de 30 minuts i als de més de 250 habitants, no podran baixar de l’hora.


Es preveu que aquest servei itinerant per tot Catalunya sigui prestat per dues entitats de crèdit que, de forma alterna, cada quinze dies, arribaran a cadascun dels 503 municipis. Els horaris seran els del conveni del sector de banca: del 23 de maig al 30 de setembre, de 8 a 15 hores de dilluns a divendres. La resta de l’any, de 8 a 17 hores, tret dels divendres, que es farà de 8 a 15 hores.


Licitació en 5 lots i possibilitat de presentar ofertes integradores

Per tal de guanyar eficàcia, poder optimitzar el temps i que el servei sigui ambientalment sostenible, evitant desplaçaments de llarg recorregut entre els municipis inclosos en el servei, la licitació s’ha dividit en els 5 lots següents:


1. El Baix Ebre, les Garrigues, el Montsià, el Pla d'Urgell, el Priorat, la Ribera d'Ebre, la Segarra, el Segrià, la Terra Alta i l’Urgell.


2. L’Alt Camp, l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Camp, el Baix Penedès, la Conca de Barberà, el Garraf i el Tarragonès.


3. L’Alt Urgell, l’Aran, la Cerdanya, la Noguera, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i el Solsonès.


4. L’Alt Empordà, el Baix Empordà, la Garrotxa, el Gironès, el Pla de l'Estany i la Selva.


5. El Bages, el Baix Llobregat, el Berguedà, el Lluçanès, el Maresme, el Moianès, Osona, el Ripollès, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental.


Les empreses interessades podran presentar ofertes per un sol lot o per més d’un. També podran plantejar una oferta integradora dels lots als quals es presenten individualment. En aquest cas, hauran de fer arribar la proposta desglossada per cadascun dels lots.




24 novembre 2023





Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia