- Els usuaris comptabilitzats entre gener i octubre de 2023 ja superen les xifres de tot el 2022
- El servei ha suposat un estalvi d’emissions del 74% a la demarcació
El transport a la demanda Clic.cat ha comptabilitzat un total de 42.471 viatgers des de la seva posada en marxa a les comarques gironines, l’any 2019. El servei ha suposat, en aquests quatre anys, un estalvi del 74% de CO2 respecte a les emissions que s’haurien generat en cas d’haver funcionat com a línia regular. El 80% de les reserves es fan a través de l’aplicació de mòbil; la resta es fan telefònicament. L’optimització del recorregut permet un estalvi mitjà del 39% dels quilòmetres de ruta màxima i s’han realitzat el 57% de les expedicions màximes.
El Clic.cat de les comarques gironines ha transportat, des de l’1 de gener fins al 31 d’octubre de 2023, un total de 15.188 viatgers. És una xifra que suposa un augment del 8,5% respecte a tot l’any 2022 i d’un 62% respecte a tot el 2021.
En la presentació de les xifres al Centre de Cultura Can Trona de la Vall d’en Bas, el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori i Gallissà, ha recalcat que el Clic.cat “és un servei que optimitza el transport públic i que permet arribar a molts més usuaris”. En aquest sentit, ha afegit que “a les comarques gironines estem tenint un augment considerable de viatgers”. “El desplegament està funcionament molt bé i estem arribant als pobles i municipis amb costos més reduïts; una experiència que esperem anar ampliant a altres territoris”, ha subratllat.
11 serveis Clic.cat a Girona
És un servei d’un important valor social perquè arriba a tots els col·lectius als nuclis de baixa densitat amb un producte personalitzat i digitalitzat, on la satisfacció dels usuaris és molt alta. A les comarques gironines l’operador és TEISA i l’aplicació de mòbil és NE-MI.
La demarcació disposa d’onze serveis Clic.cat que arriben a 54 nuclis de població amb 17.130 habitants, connectant-los amb la capital i punts importants del territori.
La comarca del Gironès té l’R1 Girona – Urb Golf Girona, l’R2 Girona - Canet d’Adri/Llorà i l’R3 Girona - Campdorà; El Pla de l’Estany disposa de l’R1 Banyoles – Mieres, l’R2 Banyoles – Vilademuls - Vilavenut i l’R3 Banyoles - Can Puig. El Ripollès té l’R1 Camprodon – Setcases, l’R2 Camprodon –Beget, l’R3 Ripoll – Vallfogona de Ripollès i l’R4 Ripoll – La Farga de Bebié. Finalment, la Garrotxa té un servei que cobreix el recorregut Olot – Riudaura – les Preses – La Vall d’en Baa.
El gener de 2023 va començar a prestar servei el vehicle elèctric assignat al Clic.cat de la Garrotxa.
El Clic.cat
El Clic.cat és el servei de transport a la demanda digitalitzat, amb una aplicació mobil des d’on fer la reserva, veure en temps real la ubicació del vehicle, l’itinerari, el temps de recorregut o l’hora prevista d’arribada. Les reserves, tot i així, poden fer-se a través del telèfon.
El Departament de territori disposa de 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 233 línies que arriben a 712 nuclis de població.
El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO2.
*A la nota de premsa en PDF hi trobareu el quadre amb dades desglossades del nombre de viatgers
1