Territori

Taula de Mobilitat del Penedès

Territori amplia fins al 75% el descompte de la C-32 entre Sitges i el Vendrell

query_builder   5 desembre 2023 16:20

event_note Nota de premsa

Territori amplia fins al 75% el descompte de la C-32 entre Sitges i el Vendrell

  1. La bonificació entrarà en vigor el pròxim 2 de gener de 2024

El Departament de Territori augmenta del 70% al 75% el descompte per als vehicles que han de circular per mobilitat obligada al tram de l'autopista C-32 entre Sitges i el Vendrell. És una bonificació que entrarà en vigor el 2 de gener de 2024 i que beneficia els turismes, furgons i furgonetes que, de dilluns a divendres, fan desplaçaments d'anada i tornada en un marge de 24 hores, des del mateix origen i destinació, i que estan inscrits al registre de mobilitat obligada. La mesura suposarà un estalvi de 38 cèntims al dia per als usuaris que fan un recorregut d'anada i tornada.

El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Alcantarilla, ha assegurat que és una millora que "genera equilibri al territori" i ha afegit que l'objectiu del Departament és "analitzar les mesures més adients per a cada zona per intentar millorar el conjunt de la mobilitat". Ho ha anunciat aquest dimarts durant la Taula de Mobilitat del Penedès, que està integrada pels consells comarcals de l'Alt i Baix Penedès, el Garraf i l'Anoia, a més dels ajuntaments de la zona, de l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona i de l'Autoritat Territorial de Mobilitat del Camp de Tarragona.

La Taula també ha constatat que la gratuïtat del tram de la C-32 entre Cubelles i el Vendrell, en aplicació des del març passat per a tot tipus de vehicles, ha suposat un augment de 1.800 vehicles en aquest tram d'autopista.

Serveis per carretera

El transport públic per carretera de l'àmbit de Barcelona se situa, segons dades de l'octubre de 2023, un 8,1% per sobre de la demanda de l'any 2019. El secretari ha assenyalat que es tracta d'un servei "molt tensionat" a causa sobretot del transvasament d'usuaris del tren, provocat "per la manca de fiabilitat del servei de Rodalies". Ha recordat que l'acord del traspàs de Rodalies preveu que "l'Estat es faci càrrec de les mesures implementades pel mal servei ferroviari".

En aquest sentit, i a tall d'exemple, el Departament ha hagut de crear 12 noves expedicions d'anada i 10 de tornada els dies lectius per a l'exprés e6, que enllaça Vilafranca amb Barcelona, a més de la incorporació de vehicles de reforç en les hores punta.

El secretari ha avisat que el Departament està treballant en la millora i redifinició de les concessions de les línies d'autobús, la majoria de les quals acaben al 2028. "Això no vol dir que no aplicarem millores fins al 2028", ha alertat.

El director general de Transport i Mobilitat, Oriol Martori, ha puntualitzat que hi ha un treball diari "perquè ningú es quedi a les parades" i ha explicat que es preveu "la transformació d'algunes línies perquè siguin més flexibles, dinàmiques i adaptades als hàbits de mobilitat de cada territori".

1  

Imatges

Imatge de la celebració de la Taula de Mobilitat del Penedès

Imatge de la celebració de la Taula de Mobilitat del Penedès 8963366

Mobilitat
Transport públic
Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia