Cultura

Reunió seguiment PNLL

El Pla Nacional del Llibre i la Lectura contempla mesures concretes per millorar la competència lectora de l'alumnat a les escoles

query_builder   10 gener 2024 17:47

event_note Nota de premsa

El Pla Nacional del Llibre i la Lectura contempla mesures concretes per millorar la competència lectora de l'alumnat a les escoles

  1. Es reuneix el Grup de seguiment del Pla, format per membres del Govern i representants de l’àmbit cultural i educatiu
Reunió seguiment PNLL{"name":"2024/01/10/17/35/ab86c933-9398-4d48-925f-ccb00c73b51f.jpeg","author":"Departament d'Educació","type":"0","location":"0","weight":3971529}

El Grup de seguiment del Pla Nacional del Llibre i la Lectura s’ha reunit avui per fer balanç de la feina feta fins ara amb l’objectiu de fomentar l’hàbit lector des de la infantesa i a totes les etapes de la vida, inclosa la vellesa. El Pla s’ha dotat de diversos mecanismes de seguiment i de governança amb la voluntat de fer un seguiment acurat el grau d’assoliment de les mesures i garantir-ne així l’execució. En aquest sentit, en el marc del Grup de seguiment del Pla s’ha analitzat la feina feta en el darrer trimestre de 2023. D’altra banda, s’ha insistit en la necessitat d’impulsar mesures contemplades al Pla que han de contribuir a la millora de la competència lectora de l’alumnat, especialment després de constatar els resultats de l’Informe PISA 2022.

Entre aquestes mesures hi ha la millora de la formació continuada des del personal docent en relació amb els llibres i la lectura; el foment de la biblioteca personal; el Pla de millora de les biblioteques escolars; la identificació i difusió de bones pràctiques en relació amb la lectura, i l’elaboració i difusió d’una guia de literatura per educar en la diversitat.

La reunió del Grup de seguiment del Pla del Llibre i la Lectura ha tingut lloc a la seu del Departament d’Educació que, conjuntament amb el Departament de Cultura, impulsen el Pla per fomentar l'hàbit lector i la lectura en català. El Pla incideix en l’àmbit educatiu com un dels epicentres per promoure la importància de l’hàbit i el gust per la lectura, així com per millorar la comprensió lectora entre els infants.

El Grup de seguiment reunit avui està presidit per Jordi Foz, secretari general del Departament de Cultura, i format per Izaskun Arretxe, directora de la Institució de les Lletres Catalanes; Laia Asso, directora general d’Educació Inclusiva; Montse Ayats, responsable departamental del Pla; Joaquim Bejarano, cap de l’Àrea del Llibre de l’Institut Català de les Empreses Culturals; Imma Canal, representant del sector educatiu; Maite Cusó, representant del sector de la comercialització del llibre; Andreu Freixes, subdirector general de Llengües; Ignasi García Plata, secretari de Polítiques Educatives; IlyaPérdigo, representant de l’edició; Sebastià Portell, representant del sector de la creació; Sílvia Sanahuja, cap del Servei de Biblioteques i Josep Vives, director general de Promoció Cultural i Biblioteques.

El Pla Nacional del Llibre i la Lectura s’està desplegant arreu de Catalunya amb la participació de diversos departaments de la Generalitat i la implicació del sector cultural i educatiu. Així, des que el Pla va ser aprovat pel Govern el passat mes de juliol, ja s’han desplegat o iniciat 49 de les 73 mesures previstes (el 66% del total). 25 es donen per executades el 2023, però són recurrents i, per tant, en molts casos es repetiran amb ampliacions en els anys següents. Unes altres 24 estan en curs (la majoria en estat avançat d’execució) i 24 mesures més, també contemplades en el Pla, està previst desplegar-les a partir de l’any que ve. Es pot seguir l’evolució del Pla a l’apartat Seguiment del Pla de la web del PNLL. 

El Pla Nacional del Llibre i la Lectura té com a objectius fomentar l’hàbit lector i contribuir a l’increment dels índexs de lectura, especialment en català, tenint en compte la diversitat social i cultural de Catalunya i vetllant per la sostenibilitat del sector del llibre. El Pla contribueix al foment de l’hàbit lector al llarg de tota la vida com un factor de benestar personal i a l’increment dels índexs de lectura i la millora de la competència lectora, sobretot en català, mitjançant accions d’educació, promoció, comunicació, divulgació i accés.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia