• La carta de serveis és un instrument de millora de la qualitat en la prestació dels serveis públics i un exercici de transparència
  • Els Serveis Territorials d’Interior es comprometen a garantir l’atenció especialitzada, respondre a les consultes, els suggeriments i les queixes en un termini màxim de 10 dies, i publicar els resultats anuals d’avaluació de la carta de serveis
 
 
El Serveis Territorials del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació han publicat la seva carta de serveis, que reforça els compromisos de qualitat, eficàcia i vocació de servei públic vers la ciutadania. El document també recull el drets i deures de les persones usuàries i informa dels serveis que presten els Serveis Territorials d’Interior.
 
Es tracta d’un instrument de millora contínua de l’eficàcia i eficiència, i una eina per augmentar la proximitat i la interacció amb la ciutadania, les empreses i les institucions públiques de tot Catalunya, en l’àmbit de les competències del Departament.
 
Els ST d’Interior desenvolupen funcions en els àmbits del joc i els espectacles, la seguretat privada, la protecció civil, les relacions institucionals i la participació ciutadana, i tenen com a missió facilitar l’acció de Govern i acostar les polítiques del Departament al territori des de la responsabilitat compartida, representant-lo davant la ciutadania i les institucions, i dirigir en el territori els processos que es deriven d’aquestes polítiques, valorant-ne els resultats i aportant les visions plurals del territori.
 
Els compromisos recollits a la carta de serveis dels Serveis Territorials del DIRIP són:
 
  • Garantir l’atenció especialitzada dintre de l’horari laboral, sense necessitat de sol·licitar cita prèvia.
  • Prestar informació entenedora i precisa als usuaris del punt d’informació o de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC).
  • Autoritzar els expedients d’obertura d’establiments obligats a disposar de mesures de seguretat en un termini màxim de 15 dies, un cop es disposa de l’informe favorable de la Direcció General de la Policia.
  • Donar suport en la tramitació telemàtica dels procediments relatius a la gestió de màquines recreatives tipus A i B.
  • Trametre els informes dels plans a la Comissió de Protecció Civil de Catalunya perquè els homologuin, en un termini màxim de 4 mesos i, en cas d’actualització, en un màxim de 2 mesos, un cop rebuda tota la documentació correcta.
  • Comunicar als ajuntaments i consells comarcals, per mitjans electrònics, la publicació al DOGC de la convocatòria de subvencions de l’àmbit competencial dels Serveis Territorials.
  • Respondre a les consultes, els suggeriments i les queixes en un termini màxim de 10 dies.
  • Promoure la revisió anual de la carta de serveis.
  • Publicar els resultats anuals d’avaluació de la carta de serveis.
 
D’aquesta forma, els Serveis Territorials d’Interior es comprometen a fer seguiment sobre el compliment dels compromisos i la seva revisió anual per tal de progressar en un procés de millora contínua de la qualitat del servei públic.
 
El document posa a disposició de l’usuari adreces postals i electròniques per tal de dirigir consultes, queixes o suggeriments. Les secretaries tècniques dels Serveis Territorials són les encarregades de coordinar el compliment dels compromisos adquirits i de garantir els drets de les persones usuàries. Així mateix, són les impulsores de les accions necessàries per garantir la millora contínua i de promoure l’adaptació de la carta de serveis a aquestes millores.
 
 
Proximitat i transparència
 
A partir d’ara, els Serveis Territorials d’Interior compten ja amb una carta de serveis pròpia, com les que ja tenen els Mossos d’Esquadra i els Bombers, així com la Direcció de Serveis del DIRIP.
 
L’elaboració de les cartes de serveis és un dels compromisos adquirits pel conseller Joan Saura al Parlament dins la política de proximitat i transparència del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, i dóna compliment a l’article 30 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, que diu que “totes les persones tenen dret a accedir en condicions d’igualtat als serveis públics i als serveis econòmics d’interès general. Les administracions públiques han de fixar les condicions d’accés i els estàndards de qualitat d’aquests serveis, amb independència del règim de llur prestació”.
 
El Pla de Govern 2007-2010 estableix també que “l’aprovació d’una carta de serveis que estableixi els principis bàsics que han de regir les relacions de l’Administració amb els ciutadans/es es considera un element de cabdal importància, ja que les obligacions de l’administració pel que fa a la qualitat i als terminis, quedaran lligades en un ‘contracte’ [...] per tant, en la línia de potenciar i millorar els serveis prestats a la ciutadania es portarà a terme la universalització de les cartes de serveis, especialment dels serveis finalistes”.
 
La carta de serveis dels ST d’Interior es pot consultar al web: www.gencat.cat/interior.
 
Els serveis territorials del DIRIP són els següents:
 
 
ST Barcelona
Carrer dels Almogàvers, 119-123
08018 Barcelona
Telèfon 93 554 59 00
direp.barcelona@gencat.cat
 
ST Catalunya Central
Carrer d'Àngel Guimerà, 14
08241 Manresa
Telèfon 93 693 02 20
direp.ccentral@gencat.cat
 
ST Girona
Plaça de Pompeu Fabra, 1, 3a planta
17002 Girona
Tel. 872 975 000
direp.girona@gencat.cat
 
ST Lleida
Carrer de Vallcalent, 1
25006 Lleida
Telèfon 973 03 29 00
direp.lleida@gencat.cat
 
ST Tarragona
Carrer del Comte de Rius, 2-8
43003 Tarragona
Telèfon 977 92 28 00
direp.tarragona@gencat.cat
 
ST Terres de l’Ebre
Carrer de Lluís Canalda, 2, 3a i 4a
43500 Tortosa
Telèfon 977 92 32 00
direp.tebre@gencat.cat
 
ST Alt Pirineu i Aran
Carrer del Comtat d'Urgell, 10
25700 La Seu d'Urgell
Telèfon 973 03 82 00
direp.altpirineu@gencat.cat
 
 

1  

Fitxers adjunts

nota en pdf

nota en pdf
PDF | 46