1. La companyia francesa ha substituït el betum per residus provinents de la indústria paperera, fet que també permet rebaixar la temperatura de fabricació de l’asfalt i reduir l’impacte ambiental de tot el procés
  2. Per desenvolupar aquest projecte, Eiffage Infraestructuras ha comptat amb un ajut de 78.000 euros d’ACCIÓ i l’Agència de Residus de Catalunya mitjançant el programa Nuclis d’R+D ‘Green’ per a projectes R+D d’economia circular en l’àmbit dels residus
  3. La multinacional ha posat en marxa una prova pilot pionera en un tram de 300 metres de la carretera T-240, al Baix Penedès


L’empresa Eiffage Infraestructuras, que pertany a la companyia francesa Grup Eiffage, ha desenvolupat a les seves instal·lacions de Catalunya (Sant Boi de Llobregat) un nou tipus d’asfalt que redueix un 125% les emissions de CO2 en el seu procés de fabricació, transport i instal·lació. Es tracta d’un procés d’economia circular que utilitza residus provinents de la indústria paperera enlloc del betum, un material que prové del petroli i que es fa servir habitualment per produir l’asfalt.

El projecte d’Eiffage Infraestructuras ha comptat amb un ajut de 78.000 euros del Govern per mitjà d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- i l’Agència de Residus de Catalunya en el marc de la línia Nuclis de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental, focalitzat en la línia R+D Green per a projectes d’R+D d’economia circular en l’àmbit dels residus.

La companyia ha dut a terme una prova pilot d’aquest nou tipus d’asfalt en un tram de 300 metres de la carretera T-240 al seu pas per La Bisbal del Penedès, al Baix Penedès, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona. Ara, l’empresa analitzarà el rendiment i la resistència de l’asfalt amb els diferents canvis de temperatura, i es farà la comparació amb el tram de carretera més proper que té asfalt convencional.

Segons la Directora Tècnica d’Eiffage Infraestructuras, María Elena Hidalgo, l'ús de mescles amb aquest biolligant en la construcció i conservació de carreteres permet realitzar obres neutres en carboni, ja que es compensen les emissions de CO2 generades en la fabricació, transport i posada en obra de la mescla”. En aquest sentit, apunta que “en concret, en el tram experimental de 300 metres executat, s'han deixat d'emetre 16,7 tones de CO₂ respecte a la solució convencional”.

El fet d’utilitzar aquest biolligant combinat amb un 40% d’asfalt reciclat en el procés de fabricació de la nova mescla asfàltica permet reduir entre 30 i 40 graus la temperatura per produir-lo sense rebaixar-ne la qualitat i reduint l’impacte ambiental de tot el procés. De fet, aquest biolligant ha obtingut l’etiqueta de ‘Producte de Base Biològica’ per part de l’organisme independent Karibati.


____

@empresacat | @treballcat

►►► més xarxes socials