Direcció General de Comunicació

Govern

El Govern incorpora la comunicació clara en la relació amb la ciutadania

query_builder   6 febrer 2024 12:47

event_note Nota de premsa

El Govern incorpora la comunicació clara en la relació amb la ciutadania

  1. S’introdueix la figura d’un referent de llenguatge planer per a cada departament
  2. L’acord suposa un nou impuls de la comunicació clara a la Generalitat i el seu sector públic


El Govern fa un pas més en l’aplicació de la comunicació clara a l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic i aprova un seguit de mesures amb l’objectiu de millorar la comunicació amb la ciutadania i fer-la més comprensible i entenedora.

En aquest sentit, el Govern acorda impulsar la incorporació de la comunicació clara en tots els continguts o documents administratius adreçats a la ciutadania que emeti l’Administració de la Generalitat o el seu sector públic. Amb aquest objectiu, ha establert la Guia de la comunicació clara de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (https://gen.cat/comunicacioclara) com a document de suport per a les persones empleades públiques que elaboren continguts adreçats a la ciutadania de qualsevol naturalesa.

Així mateix, aprova el model de governança de comunicació clara a la Generalitat, amb diferents elements organitzatius, entre els quals hi haurà un Comitè director, presidit per la persona titular de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana; un grup de treball multidisciplinari, integrat per representants de cada departament; i un referent de llenguatge planer per a cada departament.

Entre les funcions d’aquests òrgans hi haurà la d’establir les línies de treball, aprovar criteris i actuacions en l’àmbit de la comunicació clara i impulsar el pla de formació, així com promoure la sensibilització i la formació del personal en l’ús de la comunicació clara.

En els últims anys, el Govern de la Generalitat ha portat a terme diverses actuacions en l’àmbit de la comunicació clara, com ara la incorporació en el Decret 76/2020, de 4 d’agost, d’administració digital, de la comunicació clara com a principi d’actuació i el criteri de l’ús d’un llenguatge planer i comprensible entre els criteris per al disseny dels serveis digitals.

Alhora, el model d'atenció ciutadana de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic, establert per l’Acord GOV/146/2023, d’11 de juliol, porta associats molts reptes, un dels quals és el de la millora de la comunicació amb la ciutadania.

Xarxes socials de Govern
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia