1. Els efectius policials passaran a fer tasques de patrullatge per reforçar la proximitat amb la ciutadania
  2. En tres mesos, només s’han instruït 27 procediments, i només 8 corresponen a denúncies penals succeïdes al municipi

Des del 6 de novembre fins al 31 de gener de 2023, s’ha dut a terme a Portbou una prova pilot amb l’objectiu de conèixer la necessitat de disposar d’una Oficina d’Atenció al Ciutadà del Cos de Mossos d’Esquadra en aquesta localitat, en horari de 09:00 a 17:00 h, en la qual es recollissin entre d’altres les denúncies, pèrdues o autoritzacions de sortida de menors a l’estranger.

En total, durant aquest període s’han instruït un total de 27 procediments (una mitjana només de 9 procediments mensuals), principalment per pèrdues succeïdes en altres municipis. En concret, únicament 8 corresponen a denúncies penals succeïdes al mateix municipi de Portbou. Per tot plegat, la prova pilot ha permès constatar que el volum de procediments recollits no justifica la presència d’un efectiu policial de forma fixa a l’oficina.

Per aquest motiu, aquest servei policial deixarà de ser estàtic a l’oficina policial i es convertirà en dinàmic amb l’objectiu d’apropar-se més als ciutadans. D’aquesta manera, els efectius policials duran a terme tasques de patrullatge per tot el municipi, que sempre que sigui possible es faran a peu i amb un marcat caràcter de proximitat, per incrementar així el contacte amb la ciutadania del municipi. 

Quant a la recollida de denúncies, tot i el baix número d’aquestes, s’establirà un horari per tal que els veïns del municipi puguin presentar-les a Portbou sense necessitat de desplaçar-se a un altre municipi.