·Unifica i actualitza en un sol text legal la regulació de l’organització departamental i de les entitats del sector públic

El Govern ha aprovat el Projecte de llei d’organització de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic institucional. L’objecte de la norma és regular i actualitzar el model organitzatiu dels departaments de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic i unificar en un sol text legal la regulació en aquesta matèria, així com establir un model de governança corporativa del sector públic institucional.

Es tracta de garantir un model organitzatiu de l’Administració de la Generalitat i el sector públic institucional adequat a la realitat actual, que doni resposta a les necessitats organitzatives en cada moment per millorar l’eficàcia i l’eficiència en la prestació dels serveis públics.

També són objectius de la llei:

·Revisar les funcions i el paper dels òrgans superiors i dels actuals alts càrrecs de l’Administració de la Generalitat.

·Reduir els nivells jeràrquics per assolir una estructura més plana, i preveure noves figures organitzatives.

·Regular la creació i la tipologia dels òrgans col·legiats i enfortir el seu paper en l’organització de l’Administració.

·Reduir les tipologies d’entitats del sector públic i introduir el model d’agències per reduir-ne l’heterogeneïtat.

·Regular els instruments de relació entre les entitats del sector públic institucional i els departaments als quals es troben adscrites, a més de preveure sistemes de control i supervisió contínua.