- Es preveu una inversió de 250 MEUR per a desenvolupar 16 actuacions per a la construcció de nous enllaços i la millora d’existents
- La Generalitat i el Ministeri acorden tramitar el Conveni per al desenvolupament de la ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès
El Govern ha acordat políticament amb l’Estat iniciar la tramitació del Conveni que concretarà com es desenvoluparan les actuacions recollides en el protocol d’encomanes de gestió pel que fa a la millora de la connectivitat de les autopistes AP-7 i AP-2. Aquestes actuacions sumen una inversió total de 250 per a la construcció de nous accessos de l’AP-7 i l’AP-2 i la millora d’enllaços existents. En paral·lel, ambdues administracions han acordat engegar la tramitació del Conveni per al desenvolupament de la ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès.
Les actuacions als enllaços de l’AP-7 i l’AP-2 formen part del protocol signat amb l’Estat el juliol passat que dota la Generalitat de més de 900 MEUR associats a les encomanes de gestió per executar obres de millora en infraestructures al territori. Segons aquest protocol, el Govern impulsarà els estudis i portarà a terme les obres corresponents, que permetran assegurar i accelerar la inversió per a la millora de diverses infraestructures de mobilitat a Catalunya.
Accessibilitat i connectivitat
Segons l’acord assolit, el Departament de Territori millorarà i potenciarà un total de 16 enllaços viaris de les autopistes AP-7 i AP-2, amb una inversió prevista de 250 MEUR transferits per l’Estat espanyol, en el marc de les encomanes de gestió acordades entre ambdues administracions. Les actuacions previstes permetran afavorir l’accessibilitat i la mobilitat en aquests corredors.
En concret, es milloraran nou enllaços existents, tots de l’AP-7, per incrementar-ne la capacitat i funcionalitat, i incorporant nous moviments d’accés a l’autopista, com són:
- Remodelació enllaç Girona Nord.
- Remodelació enllaç Girona Sud.
- Remodelació enllaç C-35 a Maçanet de la Selva, a diferent nivell.
- Remodelació enllaç C-60 la Roca del Vallès.
- Ampliació plataforma entre Montornès i Mollet del Vallès i remodelació de connexions.
- Accessos a Montmeló-Parets del Vallès i compleció connexió amb la C-17 i la C-33.
- Remodelació enllaç B-30-C-58-N-150 i millora de les seves connexions.
- Millora de la B-30, entre els quilòmetres 6,8 i 8,2, a Cerdanyola del Vallès.
- Remodelació enllaç Vilafranca del Penedès centre.
D’altra banda, es construiran set nous enllaços per a millorar l’accessibilitat de les autopistes i les seves connexions amb la resta de la xarxa viària. L’acord tancat entre l’Estat i la Generalitat va permetre incloure la construcció d’alguns enllaços que inicialment el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana no preveia impulsar. Així, dels set nous previstos, tres es van incorporar fruit de la negociació:
- AP-7. Nou enllaç a la T-315 a Bellissens.
- AP-7. Nou enllaç Masdenverge.
- Connexió B-40 i la C-55 a Abrera i Olesa de Montserrat
S’afegiran als quatre que el Ministeri ja preveia construir:
- AP-7. Nou enllaç Sant Celoni/l’Obaga.
- AP-7. Nou enllaç Banyeres del Penedès.
- AP-7. Nou enllaç C-51 al Vendrell.
- AP-2. Nou enllaç Castelldans.
La Generalitat redactarà els estudis i projectes corresponents a aquestes actuacions, alhora que impulsarà i executarà les obres.
La ronda Nord
D’altra banda, el Govern i l’Estat han acordat iniciar la tramitació del Conveni per a desenvolupar la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar, proposada en el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, donant compliment així a l’acord de pressupostos tancat amb el PSC i continuïtat al protocol acordat. Aquest protocol preveu que sigui la Generalitat que redacti i executi aquesta nova connexió entre Terrassa i Sabadell, seguint els criteris que marca el PEMV.
Les encomanes de gestió
De les encomanes de gestió acordades amb l’Estat, ja estan redactats els Convenis per a la pacificació de l’N-II i la millora de la connectivitat de la C-32 al Maresme i per a l’execució de diversos intercanviadors entre les xarxes de Ferrocarrils de la Generalitat i de Rodalies al Vallès Occidental. Aquests documents ja compten, des del desembre passat, amb l’aprovació del Govern català i resten pendents d’aprovació per part del Consell de Ministres. Un cop ho faci, se’n podrà formalitzar la signatura. D’altra banda, resta pendent de tancar el Conveni que recollirà les actuacions per a la millora de la funcionalitat i la seguretat de l’N-260.
1