Acció Exterior i Unió Europea

EXT

Serret trasllada a la presidenta del Parlament Europeu la preocupació del Govern per l'ús partidista de la immersió lingüística

query_builder   21 febrer 2024 19:37

event_note Nota de premsa

Serret trasllada a la presidenta del Parlament Europeu la preocupació del Govern per l'ús partidista de la immersió lingüística

  1. En una interpel·lació al Parlament de Catalunya, la consellera ha explicat que el Govern ha enviat una carta a Metsola expressant la “profunda preocupació” per la “manca d’imparcialitat” de la presidenta del Comitè de Peticions de l’Eurocambra
  2. També ha fet valer la tasca que ha dut a terme l’Executiu en els darrers mesos a Europa per destacar el consens social amb el qual compta el sistema d’immersió lingüística a Catalunya
EXT
La consellera Serret durant la seva intervenció al Parlament de Catalunya
{"name":"2024/02/21/19/35/0c808dc3-6fc9-4624-aef9-9511f9193db4.bmp","author":"EXT","type":"0","location":"0","weight":948146}


La consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret i Aleu, ha explicat avui al Parlament de Catalunya que ha fet arribar una carta a la presidenta de l’Eurocambra, Roberta Metsola, per traslladar-li la preocupació del Govern per l’ús “partidista” del Comitè de Peticions de l’Eurocambra amb la immersió lingüística, i per la manca d’imparcialitat de la presidenta d’aquest Comitè, Dolors Montserrat. Quelcom que, per Serret, perjudica la reputació de les institucions europees davant de la ciutadania.

En la seva resposta a una interpel·lació aquest dimecres al Parlament de Catalunya, la consellera ha anat més enllà, denunciant que la missió del Comitè de Peticions que va visitar algunes escoles catalanes el mes de desembre no ha tingut “ni rigor, ni pluralitat” i ha suposat un “malbaratament de recursos europeus”, ja que la Unió Europea no té competències per dirimir sobre aquesta qüestió.

La titular d’Exteriors també fet valer la defensa del sistema d’immersió lingüística a les escoles catalanes per part del Govern, que compta amb un gran consens social a Catalunya i que, a més, ha dit, és una eina reconeguda de cohesió social. En aquest sentit, ha recordat la tasca de l’Executiu per donar a conèixer i defensar el model lingüístic de les escoles catalanes al món, especialment a les institucions europees, des de molt abans que arribés la polèmica missió del Comitè de Peticions. Concretament, la consellera Serret ha estat fins a 10 vegades a Brussel·les, on ha tingut l’ocasió d’entrevistar-se amb eurodiputats dels quatre grans grups polítics del Parlament Europeu. “En aquestes reunions hem constatat una profunda preocupació per la manipulació que s’està fent del Comitè de Peticions”, ha subratllat.

Serret ha destacat que el Govern ha compartit un argumentari amb dades sobre el sistema d’immersió lingüística que ha fet arribar, a més de Brussel·les, a les capitals europees a través de les delegacions del Govern a l'exterior. “Estem fent feina amb constància, rigor i discreció; podem dir que, avui, les capitals europees saben que l'escola i el català no són un problema al nostre país”, ha asseverat Serret.

A més, a Catalunya, la titular d’Exteriors i la consellera d’Educació, Anna Simó, van apropar l’escola catalana als representants del cos diplomàtic acreditat a Barcelona. “Van poder veure en primera persona com s’aplica la immersió als nostres centres, parlant amb els professionals”, ha explicat. El mateix es va fer amb una vintena de corresponsals estrangers, amb qui es va compartir el funcionament del sistema d’immersió lingüística.

La consellera ha reafirmat, finalment, el compromís de l’executiu català amb el model d'immersió lingüística, que ha catalogat d’“eix estratègic” del Govern, i ha demanat a la resta de grups de la cambra i al conjunt de la societat civil sumar esforços per fer un front comú per aturar la “croada contra l’escola catalana, una escola que garanteix la igualtat d’oportunitats”.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia