Empresa i Treball

14 pimes turístiques catalanes es digitalitzen amb èxit gràcies al projecte europeu Tourbit

14 pimes turístiques catalanes es digitalitzen amb èxit gràcies al projecte europeu Tourbit

query_builder   26 febrer 2024 16:40

event_note Nota de premsa

14 pimes turístiques catalanes es digitalitzen amb èxit gràcies al projecte europeu Tourbit

  1. Han rebut ajut financer de 8.000 € per empresa per desenvolupar un projecte de digitalització
  2. Algunes d’elles presentaran el seu cas en la cloenda del projecte Tourbit que tindrà lloc a Barcelona aquest divendres al MWC

El projecte Tourbit ha facilitat que 14 pimes turístiques de Catalunya accelerin la seva digitalització amb una inversió total de 112.000 €, cofinançats pel programa COSME de la Unió Europea. Els resultats obtinguts en el marc del programa s’exposaran aquest divendres 1 de març en la conferència Accelerant la Digitalització de les PIMEs Turístiques que tindrà lloc a Barcelona com a cloenda del projecte europeu, liderat pel Govern a través de l’Agència Catalana de Turisme.

Les iniciatives desenvolupades estan relacionades amb la digitalització de processos interns, la relació amb els clients i la presència en línia, la millora de productes i/o serveis mitjançant tecnologies digitals (intel·ligència artificial, Internet de les coses, realitat augmentada i virtual, cloud computing o blockchain), així com el desenvolupament i/o implementació de solucions tecnològiques.

Aquest programa ha donat ajut financer de 8.000 € a cada empresa que ha desenvolupat un projecte de digitalització. S’han beneficiat establiments d’allotjament turístic (35,7%) i agències de viatges i operadors turístics (64,3%). Pel que fa al perfil dels beneficiaris: 71,5% són microempreses, 21,4% petites empreses i el 7,1% mitjanes empreses. Els beneficiaris i les iniciatives són les següents:

  1. Turismo Vivencial. Automatització de processos i dinamització de l’economia local amb el HUB CRM d’experiències.
  2. Hanaley. Personalització d’ofertes i augment de la conversió de clients potencials amb un assistent basat en intel·ligència artificial.
  3. Pol Viatges. Creació de propostes en línia interactives amb una web personalitzada i privada per a cada grup de viatgers.
  4. Outdoor Adventour. Solució digital per publicar i actualitzar automàticament els seus productes en múltiples OTA per promoure experiències sostenibles, rurals i enriquidores per a una gamma més àmplia de viatgers.
  5. Viatges Intergavà. Comercialització d’ofertes en línia amb una web user-friendly i un portal B2B.
  6. RuntheWorld. Automatització de vendes en línia i sistema de reserves amb contingut immersiu.
  7. Nautic Ocean. Eina de gestió i vendes personalitzada per potenciar els seus canals digitals.
  8. Aethnic. Millora de la usabilitat de les funcions de cerca de la seva oferta en línia mitjançant la funció de mapa basada en geolocalització.
  9. Travelfy Creadores De Recuerdos. Configuració del lloc web i del sistema de reserves i estratègia de màrqueting en línia.
  10. Inout Hostel. Automatització de processos interns amb un registre de convidats en línia i millora de l’accessibilitat del seu lloc web.
  11. Cerdanya Ecoresort. Creació d’una comunitat entre clients, treballadors i residents amb una criptomoneda utilitzant tecnologia blockchain amb dues carteres virtuals.
  12. Hotel Ohla Barcelona. Digitalització de l’experiència dels clients des de la reserva fins al check-out i postvenda.
  13. Sweet Accommodations. Programa de socis basat en blockchain/NFT per millorar la fidelitat dels hostes i promoure activitats locals amb causes socials.
  14. Fox House. Versió en realitat virtual i realitat augmentada de la casa rural i estratègia de NFT amb uns tokens vinculant una experiència a Fox House amb la seva galeria d’art.

Les 14 pimes també han rebut acompanyament i seguiment de la implementació dels projectes de digitalització i un cicle de formació que acaba el proper mes d’abril. Aquest programa formatiu també s’ha fet extensiu per a totes les empreses turístiques interessades a millorar les seves competències en temes d’anàlisi de dades, màrqueting digital, vendes en línia i ciberseguretat, entre d’altres.

La conferència final del projecte Tourbit, que tindrà lloc en el marc del Mobile World Congress, també facilitarà als assistents coneixements pràctics sobre com una pime turística pot fer servir la intel·ligència artificial per millorar el seu model de negoci, així com per fomentar connexions amb experts i professionals del mon del turisme i de la digitalització. Les inscripcions per assistir-hi encara estan obertes i es poden realitzar en aquest enllaç.

Sobre el projecte TOURBIT

El projecte Tourbit (Fomentant la digitalització de les PIMEs turístiques europees), amb un 75% de cofinançament mitjançant el programa europeu COSME, es va iniciar al gener de 2022 amb l'objectiu de impulsar l'adopció de la digitalització i la innovació, per empoderar les petites i mitjanes empreses turístiques a ser més resilients i competitives. Fins el proper mes de juny, el consorci, format pels 8 socis següents, promourà la transformació digital del sector turístic europeu: l'Agència Catalana de Turisme, líder del projecte, la Cambra de Comerç de Barcelona, Paris & Co, ARCTUR, el clúster hospitality.brussels gestionat per hub.brussels, el Clúster de Turisme d’Islàndia, la Universitat de Ciències Aplicades de Laponia de Finlàndia i el Centre d'Innovació Turística NEST de Portugal.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat
  2. Youtube: https://www.youtube.com/turismecat



El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia