El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha reobert al trànsit un tram de 3,5 quilòmetres de la C-154, entre l’enllaç de Lluçà i Santa Maria de Merlès, tancat a la circulació des del maig passat a conseqüència de les obres de condicionament de l’itinerari entre Olost i Olvan. Es preveu que tota l’obra, que compta amb una inversió de 39 MEUR, conclogui a finals de 2011.
 
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té en marxa des de la primavera de 2009 els treballs de condicionament de les carreteres que formen l’itinerari entre Olost i Olvan. El maig passat, l’execució dels treballs van comportar el tall a la circulació a la C-154 entre Lluçà i Olvan (14 km de longitud) i diversos desviaments de trànsit.
 
Ara, el DPTOP ha restablert la circulació en un dels extrems d’aquest tram; en concret, en el tram de 3,5 quilòmetres de longitud entre els encreuaments de Lluçà (amb la BV-4341) i de Santa Maria de Merlès (BV-4406). D’aquesta manera, s’ha suprimit el desviament habilitat pel camí veïnal entre la BV-4401 i la BV-4406 i que ha donat servei aquests mesos a les comunicacions locals amb Prats de Lluçanès.
 
Cal indicar que el tram reobert continuarà en obres; així, es duran a terme tasques en el ferm de la nova calçada, pendent de pavimentar en el darrer quilòmetre més a prop de Santa Maria de Merlès. També es continuarà treballant puntualment en diverses feines d’acabats (drenatge, senyalització i barreres de seguretat), en la xarxa de telecomunicacions i en l’adequació definitiva dels accessos a finques.
 
Així mateix, continuen les restriccions i itineraris alternatius a la resta del tram fins a l’encreuament amb la BV-4347, via d’accés a Olvan.
 
Condicionament de l’itinerari Olost - Olvan
 
Les obres de condicionament del recorregut entre Olvan i Olost van començar la primavera de 2009 i compten amb una inversió de 39 MEUR. Aquests treballs, que abasten una longitud de 21,8 quilòmetres, tenen com a objectius millorar la comoditat i la seguretat en la conducció i potenciar les comunicacions en aquest àmbit, així com  la connexió entre l’Eix Transversal i l’Eix del Llobregat. Es preveu que tota l’actuació conclogui a finals de 2011,
 
En la major part del recorregut, l’actuació significa la construcció d’una nova carretera amb petites variants de traçat que segueixen el corredor de les carreteres actuals i, en la resta del recorregut, s’eixampla la calçada. Fins al moment, els treballs han assolit un 78% dels moviments de terres previstos, un 25% de les estructures i un 32% dels elements de drenatge. Fa un mes, va entrar en servei un tram d’un quilòmetre, en l’extrem de l’actuació, entre l’accés al polígon industrial Rocarodona i la BV-4347, a Olvan.
 
Més informació sobre l'actualitat del DPTOP ahttp://blocs.gencat.cat/ptop
 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 50