• Quatre dels busos s’incorporen a les línies exprés que uneixen Vilanova i la Geltrú amb Barcelona

• Els altres cinc donaran servei a la línia Costa Daurada-Barcelona Aeroport-Barcelona

• La inversió total ha estat de 2,5 MEUR

• Són vehicles amb la normativa que garanteix la màxima limitació de les emissions contaminants

El Departament de Territori, a través de l’operador Grup Plana, ha incorporat 9 autobusos als corredors del Garraf i de la Costa Daurada. Es tracta de vehicles nous que segueixen la normativa Euro 6e, que garanteix la màxima limitació de les emissions contaminants, amb una reducció dels òxids nitrosos del 80% i de les partícules contaminants del 66%. Els vehicles entraran en funcionament aquest mateix divendres. Són també busos amb sistemes de seguretat d’última generació, amb frenada d’emergència, assistent de manteniment de carril i estructura reforçada per a més resistència.

La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, ha recordat durant l’acte de presentació que aquests autobusos suposaran “una millora en la qualitat del recorregut, en l’augment de la capacitat de viatgers, en la comoditat i en l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda”. La consellera ha recordat que “el Govern ha incrementat la inversió per aconseguir més i millor transport públic i per a garantir els drets bàsics de la mobilitat i l’accessibilitat dels ciutadans, visquin on visquin”. Capella, però, ha lamentat que els pressupostos no s’hagin pogut aprovar: “Hi havia 154,2 milions d’euros previstos per al transport públic, i no els podrem injectar”.

Quatre dels autobusos reforçaran principalment les línies exprés e15.1 i e15.2, que són les que uneixen Vilanova i la Geltrú amb Barcelona, tot i que de forma puntual també donaran servei a les línies e14 i e16, que són les que uneixen, respectivament, Sant Pere de Ribes i Sitges amb Barcelona.

Són vehicles amb 63 places per a passatgers asseguts i 28 de peu. Es tracta d’un 15% més de capacitat que els busos que estan donant servei a aquest corredor. Compten amb una plataforma elevadora per a facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduïda. Els quatre vehicles han tingut un cost total d’1 MEUR, 250.000 € per bus. Les línies que uneixen Vilanova i Barcelona van transportar al 2023 un total d’1.993.917 passatgers, una xifra lleugerament superior als 1.902.282 passatgers registrats al 2022.

Els altres 5 autobusos substitueixen part de la flota que està donant servei a la línia Costa Daurada-Aeroport de Barcelona- Barcelona. Es tracta de vehicles per a fer recorreguts llargs amb capacitat per a 60 places, totes per a passatgers asseguts. Són vehicles que destaquen per disposar de fins a 8 places per a persones amb mobilitat reduïda.

La inversió, en aquest cas, ha estat d’1,5 MEUR, 300.000 € per bus. Aquesta línia va transportar al 2023 un total de 530.584 viatgers. Es tracta d’un augment del 20% respecte els 441.605 viatgers registrats 2022.

El Grup Plana ha comprat 9 autobusos més que es preveu que entrin en funcionament els pròxims mesos per donar servei a la línia Costa Daurada- Aeroport de Barcelona-Barcelona i en d’altres línies de la Costa Daurada.

4  

Imatges

Imatges de la presentació dels busos que s'incorporen als corredors del Garraf i Costa Daurada.

Imatges de la presentació dels busos que s'incorporen als corredors del Garraf i Costa Daurada. 149244

Imatges de la presentació dels busos que s'incorporen als corredors del Garraf i Costa Daurada.

Imatges de la presentació dels busos que s'incorporen als corredors del Garraf i Costa Daurada. 221259

Imatges de la presentació dels busos que s'incorporen als corredors del Garraf i Costa Daurada.

Imatges de la presentació dels busos que s'incorporen als corredors del Garraf i Costa Daurada. 175789

Imatges de la presentació dels busos que s'incorporen als corredors del Garraf i Costa Daurada.

Imatges de la presentació dels busos que s'incorporen als corredors del Garraf i Costa Daurada. 80089