Servei Català de Trànsit

Carril addicional AP-7 sud

Balanç de les incidències més destacades de Setmana Santa

query_builder   1 abril 2024 20:09

event_note Nota de premsa

Balanç de les incidències més destacades de Setmana Santa

En tota l'operació especial de Setmana Santa no s’han registrat cap víctima mortal

Des d’ahir diumenge a les 12:00h fins a les 20:00h d’avui Dilluns de Pasqua, han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 475.000 vehicles, un 80% de la previsió

No s’han produït congestions importants i els problemes circulatoris més destacats han sigut sobretot a l’AP-7 sud


El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que des que va començar el dispositiu especial de Setmana Santa, el passat dijous 28 de març a les 07 h fins avui dilluns de Pasqua a les 20 h, no hi ha hagut cap víctima mortal a la xarxa viària interurbana. En aquest sentit, es vol fer un agraïment a la conducció responsable de la ciutadania així com a la tasca dels equips de l’SCT i de la divisió de Trànsit de Mossos d’Esquadra que han treballat en aquest dispositiu.

Cal recordar que en el que portem d’any 28 persones han perdut la vida en sinistres a les carreteres catalanes, el que suposa una reducció, el que suposa una reducció del 27% de víctimes mortals respecte el 2019, i un 17% de víctimes mortals que el 2023.

Quant a la mobilitat de retorn de Setmana Santa, des d’ahir diumenge 31 de març a les 12.00 h fins a les 20.00 h d’avui Dilluns de Pasqua, s’han desplaçat cap a l’àrea metropolitana de Barcelona 475.000 vehicles, un 80% dels 590.00 previstos fins avui a les 24h.

En general, la Setmana Santa ha estat una operació d’elevada mobilitat però amb menys retencions que el 2023 i el 2018. La informació, el balanceig de trànsit cap a altres vies i l’increment de capacitat amb carrils addicionals de sortida i de retorn han ajudat a mitigar i reduir les retencions.

La via que ha concentrat més mobilitat ha estat l’AP-7, molt especialment al tram sud (a les Terres de l’Ebre, Tarragonès i Penedès), que ha concentrat la major part de les congestions.

En l’operació de sortida les congestions més destacables van ser degudes a avaries de vehicles. En l’operació de retorn, les retencions han estat en la seva gran majoria per circulació. Destacar que a l’AP-7 no s’han produït accidents ni retencions ocasionades per accidents. En el retorn, les vies de l’interior i de muntanya no han presentat excessives dificultats, a excepció de la C-16 ahir per 2 accidents amb ferits lleus i de l’A-2 avui amb congestions també per uns altres 2 accidents amb ferits lleus.

Gràfic de retencions

Gràfic retencions{"name":"2024/04/01/20/04/1a47e2d6-10fa-43db-ab63-45eb7ed01730.jpeg","author":"SCT","type":"0","location":"0","weight":95661}

Taronja 2024, verd 2023, blau 2018

Per primera vegada es van habilitar carrils addicionals de sortida, un al nord de l'AP-7 (de Montornès a Sils)i un al sud de l'AP-7 (entre Martorell i el Vendrell) que , com s'observa en el gràfic de retencions, el dijous al matí van ajudar a contenirles afectacions provocades per nombroses avaries i el divendres al matí van aconseguir reduir en un 20% el factor de retenció[1] de l'operació sortida i es van reduir els pics de retenció (el dijous a la tarda no es van poder obrir per accidents).

En l'operació de retorn ahir diumenge no es van poder instal·lar els carrils addicionals per la pluja, però la informació i l’avançament del retorni el balanceig de trànsit a la C-32 van permetre reduir en un 30% el factor de retenció, tal i com s'observa en el gràfic de retencions.

Avui dilluns sí que s'han pogut instal·lar els carrils addicionals de retorn i tot i que només ha calgut obrir el de de l'AP-7 sud, ja que ni l’AP-7 nord ni la C-32 nord han presentat problemes. Amb aquesta mesura hem aconseguit reduir, a les 20 h, el pic de retencions a la meitat (50%) i el factor de retencions total en un 35%, tal i com es pot observar en el gràfic de retencions.


[1]El factor de retenció és la llargada de les retencions multiplicada per la durada

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia