- El president en funcions de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, acompanyat del conseller en funcions del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, presidirà aquest vespre al Palau de la Generalitat l’acte de lliurament de la 25ena edició dels Guardons del Turisme de Catalunya, que reconeixen la trajectòria de 23 professionals, empreses i entitats del sector que han contribuït al desenvolupament del turisme al país.
- Luis Gonzaga Rullan i Colom, president de l’empresa Mediterranea Beach & Golf Community (Lumine), rep la Medalla d’Honor del Turisme de Catalunya per haver contribuït als interessos turístics a Catalunya mitjançant un estil de gestió innovador i efectiu. L’empresa Vivahotel, S.D.H., S.L., en qualitat de gestora dels Vilars Rurals, rep la Placa d’Honor del Turisme de Catalunya amb motiu del projecte innovador impulsat pel Grup SERHS que, enguany, commemora el seu 35è aniversari (1975-2010).
El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa distingeix avui amb els Guardons del Turisme de Catalunya 2010 la trajectòria dels empresaris i entitats del sector turístic. El president en funcions de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, acompanyat del conseller en funcions d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, presidirà aquest vespreal Palau de la Generalitat l’acte de lliurament de la 25ena edició dels Guardons del Turisme de Catalunya. A l’esdeveniment també hi assistiran el secretari general del Departament, Enric Aloy, el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Ignasi de Delàs.La Generalitat de Catalunya reconeix anualment amb els Guardons del Turisme professionals, empreses i entitats del sector que, amb el seu esforç, han contribuït al desenvolupament del turisme a Catalunya. En l’edició d’enguany el govern català ha atorgat 23 guardons: 2 guardons d’honor, 1 guardó d’honor a títol pòstum, 10 medalles turístiques, i 10 diplomes turístics.Medalla d’Honor: Luis Gonzaga Rullan
Per categories honorífiques, la Generalitat ha decidit atorgar la Medalla d’Honor del Turisme a l’empresari Luis Gonzaga Rullan i Colom, per haver estat una de les persones que més han contribuït amb la seva exemplaritat professional als interessos turístics a Catalunya constituint un referent per a tots els professionals del sector, amb la convicció que el seu esforç i dedicació han prestat un servei d’excepcional rellevància per al sector. S’ha distingit per un estil de gestió innovador i efectiu, plantejant una nova manera d’afrontar la direcció de grans empreses basada en aconseguir el mateix grau de satisfacció de clients i treballadors. Destaca la seva llarga trajectòria professional al sector de turisme en la que ha estat director general de Riu Hotels, president d’Occidental Hotels i director general i president executiu de Port Aventura.Placa d’Honor: Vivahotel, S.D.H., SL.
Així mateix, la Generalitat ha atorgat la Placa d’Honor del Turisme a l’empresa Vivahotel, S.D.H., S.L., en qualitat de gestora dels Vilars Rurals.Es tracta d’un projecte innovador impulsat pel Grup SERHS en l’àmbit de l’allotjament en el món rural. Es tracta d’uns establiments concebuts per estar ubicats prop de viles de remarcat interès natural, cultural, paisatgístic o monumental donant resposta a les noves necessitats de la demanda del turisme interior.L’any 2003 es va crear el Vilar Rural de Cardona, el 2004 el Vilar Rural de Sant Hilari de Sacalm, i el 2008 el Vilar Rural d’Arnes. La intenció és desenvolupar una xarxa de Vilars Rurals fins a 10 establiments equidistants dins les comarques de Catalunya. Enguany el Grup SERHS celebra el seu 35è aniversari (1975-2010).
Reconeixement a títol pòstum:
- Ramon Arcarons i Simon, dedicat a la formació en l’àmbit turístic, sent professor de dret turístic i de política turística a l’E.U. CETT ha compaginat la seva tasca docent amb la investigadora. Aquest és un reconeixement d’honor a títol pòstum, a una persona que ha treballat pel sector turístic a través de la docència, amb professionalitat, dedicació i passió.
Medalles TurístiquesA més, el Departament d’Innovació, Universitats i Empresa reconeix també amb les Medalles del Turisme Catalunya 10 empresaris del sector, per la seva dedicació i esforç continuat a favor del turisme català.
A la demarcació de Barcelona: 4 Medalles Turístiques- Juan Mompó i Guimó: Amb aquest guardó és vol reconèixer la seva trajectòria professional, dedicada tota la vida al món de les agències de viatges. Des de fa més de 20 anys que treballa concretament a Politours, Tour Operador, on actualment n’és director. Tanmateix, Juan Mompó ha estat membre actiu de l’Associació Catalana d’Agències de Viatge(ACAV), on actualment ostenta una vocalia de tour operador, aportant i treballant desinteressadament en pro del sector turístic català.
- Francesc Solé Parellada, es va posar al front delRestaurant 7 Portes l’any 1972, allargant una gestió familiar iniciada l’any 1949. Ha simultaniejat el dia a dia del restaurant amb l’activitat docent i investigadora a la Universitat Politècnica de Catalunya. La seva condició de propietari d’un dels més antics i emblemàtic restaurant de Barcelona i de professor universitari, investigador, conferenciant, escriptor i gestor dels afers universitaris, a la vegada que assessor de diverses institucions l’ha convertit en un defensor i difusor de la cuina catalana a tot el món i dels interessos del turisme a Catalunya.
- Francesc Xavier Mangrané i Roig, Ha estat durant 21 anys president de l’ Associació catalana de Ports Esportius i Turístics, aconseguint l’afiliació del 95% del Ports de Catalunya, cohesionant tots els associats i aconseguint que els ports catalans siguin un referent a tota Europa. Destacar la seva important tasca en el posicionament dels ports com a equipaments turístics i la promoció internacional de Catalunya com a destinació de turisme nàutic de qualitat. Ha aconseguit que la gran majoria dels ports estiguin acreditats amb la ISO 9001, 14000 i EMAS. Ha estat l’impulsor d’accions formatives per al personal dels ports i ha implantat la utilització del català, i ha estat també l’impulsor del programa de gestió portuària propi dels ports de Catalunya.
- Carme Sellés i Rusiñol, amb formació en història, la seva empresa Dinamització del Patromoni, S.L. ofereix serveis de guiatge a diverses esglésies romàniques del Berguedà i a d’altres localitzacions turístiques de la comarca (mines de Cercs, Mines de Riutort, entre d’altres) Es dedica al monitoratge i a la interpretació d’espais culturals i/o patrimonials. Ha estat part activa en la implantació del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola(SICTED) al Berguedà, i durant anys ha presidit l’Associació de Turisme Rural del Berguedà.
A la demarcació de Girona: 3 Medalles Turístiques- Jaume Genover i Roig, ha dedicat la seva vida personal i professional al món del càmping i del turisme. A finals del anys 60 fou un dels promotors de la Unió de Càmpings de Golf de Roses. L’any 1977 va entrar a formar part de l’Associació de Càmpings de Girona, de la que va ser president l’any 1987. En aquests 22 anys ha creat la marca Càmpings de la Girona Costa Brava i Pirineu, medalla del Turisme l’any 1988, també president de la Federació Catalana de Càmpings i membre del Patronat de Turisme CB Girona. Fins el 2009 ha estat membre del Consell general i Comitè executiu de Turisme de Catalunya. Jaume Geneover segueix implicat en el món del turisme a través dels seus 3 càmpings que dirigeix i gestiona.
- Mercè Portell i Poch, es va incorporar al món professional de l’hostaleria i la restauració als 20 anys, quan es va casar amb en Norat Gotanegra Vilà, fill del fundador de l’Hotel Terraza, de Roses. Gerent de l’empresa i co-directora primer amb el seu marit i després amb els seus fills, l’hotel celebra enguany els 75 anys. Actualment Mercè Portell és la president del Consell d’administració del grup d’empreses que gestiona seva família, l’hotel Terraza, el restaurant la Cuina d’en Norat, el càmping Salatà, apartaments Saltà i els Figueres Apartaments.
- Hermenegild Vilaseca i Enrich, ha estat l’impulsor del sector turístic a la Molina, Masella i Alp. Està al capdavant de les empreses Finques Eridan, Molineu Central de Reserves i Eridan Immobiliàries, S.A., a les que avalen més de 40 anys d’experiència i professionalitat.
A la demarcació de Tarragona: 1 Medalla Turística- Vicenç Martí i Dalmau, amb el seu lideratge i esforç ha contribuït a través el Grup RESIDE, del qual és el director general, en la promoció turística de la Costa Daurada, amb una perspectiva de qualitat de les instal·lacions i els serveis. És un grup empresarial immobiliari amb una àrea molt important dedicada al turisme, titulars i gestors de 2 hotels de 4* a Salou, també amb els apartaments a Salou, Caribe resort Hotel, La Boella a La Canonja i l’Arena a Salou. Tots aquests establiments turístics s’han pensat per a un segment específic de públic.
A la demarcació de Lleida, Alt Pirineu i Aran: 1 Medalla Turística- Pilar Andreu Armengol: Ha treballat durant 44 anys pels hostalers del territori lleidatà. Companya dels seus companys, ha contribuït a fer créixer la Federació d’hostaleria de Lleida des dels inicis de l’entitat, adaptant-se als canvis i a les innovacions tecnològiques que se li han plantejat.
A la demarcació de Terres de l’Ebre: 1 Medalles Turístiques- Cinta Aguiló i March, és titular de l’allotjament de turisme rural Molí de la Jòrdia, masia rehabilitada l’any 2003 i que és l’única que es troba fora del nucli urbà de Tortosa. Disposa de 6 habitacions i diversos serveis com esmorzars tipus buffet, animals de corral, agrobotiga, cuina autòctona i casolana i productes de collitat pròpia. Fan difusió del territori i del patrimoni històric i cultural de la zona.
Diplomes TurísticsFinalment, la Generalitat atorga els Diplomes Turístics de Catalunya a 10 empreses i entitats del sector, per la seva tasca en favor del turisme:
A la demarcació de Barcelona: 4 Diplomes Turístics- Nextel Serveis de Reserva,S.L: Des del 1995, és majorista especialitzada en la promoció i comercialització de Turisme Termal. El 2009 va impulsar la implementació d’una extranet per dotar les agències de viatges i hotelers d‘una eina capaç d’informar en temps real de les ocupacions dels establiments i gestionar les reserves de forma online per tal d’incentivar les vendes i ocupacions en estar disponibles fins a última hora. És subministradora de continguts a diversos portals d’agències online de venda directa al client final, essent segons dades els propis establiments el primer operador d reserves online per a termalisme i salut a nivell nacional.
- Càmping El Globo Rojo: Amb aquest guardó és vol reconèixer l’esforç realitzat en la seva transformació. Ha aconseguit ser un càmping turístic de primera línia i primera categoria, invertint en la millora de les seves instal·lacions sempre respectant el medi ambient. A punt de rebre la ISO 9001, col·labora en el pla “Rutes de la Província de Barcelona”, endegat per l’Assoc. De Càmpings de Barcelona i en el consorci de promoció turística Costa del Maresme. A més, entre les seves activitats destaca la difusió entre els seus clients de les tradicions i festes catalanes, i el reciclatge selectiu.
- Gremi d’Hotels de Barcelona: El Gremi ha estat des del 1977 el nucli de treball de gairebé la totalitat dels hotelers de Barcelona, des d’on s’han desenvolupat estratègies del sector, coordinat propostes i evolucions en l’àmbit normatiu, focalitzat esforços per aconseguir una professionalització del sector, adaptat els recursos tecnològics a l’hoteleria, gestionat els conflictes amb una posició mediadora, i també des d’ on s’ha treballat per al bé de la ciutadania, per a la seva seguretat i el seu benestar. El Gremi ha col·laborat amb tots aquells organismes, públics i privats, d’una forma activa en matèries que podien millorar la qualitat de la destinació Barcelona. D’aquesta manera ha arribat a important acords de col·laboració diferents àmbits, alhora que també ha treballat conjuntament amb en entitats essencials pel sector per al desenvolupament de la ciutat.
- Advanced Music, S.L.( Festival Sónar): Organitzadors d’un esdeveniment cultural a Barcelona, pioner que ha esdevingut un referent en la seva especialitat a nivell internacional. És el festival de música avançada i art multimèdia que se celebra durant la tercera setmana del mes de juny en diversos espais de la ciutat. L’any 2010 ha reunit més de 84.000 persones, i després de 17 edicions ha iniciat el procés d’internacionalització. Estan involucrats en el programa de Turisme de Barcelona “Barcelona Cultura”.
A la demarcació de Girona: 2 Diplomes Turístics- Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell: Són els impulsors des del 1967 de la CANTADA D’HAVANERES DE CALELLA. Els mitjans de comunicació que retransmeten cada la Cantada confirmen que l’havanera i Calella de Palafrugell s’han convertit en símbols del turisme cultural i de la cultura popular de Catalunya. Amb aquest guardó és vol reconèixer la seva funció dinamitzadora de l’entorn territorial, la seva contribució a posar en valor una manifestació cultural identitària com és l’havanera, la promoció turística que han realitzat del conjunt de la Costa Brava i l’amplíssima projecció mediàtica que aconseguit de l’esdeveniment.
- Skydive Empuriabrava: Creat com un centre professional de paracaigudisme fa 25 anys, s’ha convertit en un dels tres millors centres de paracaigudisme esportius del món. Ha fet arribar el paracaigudisme al públic en general, posant-lo a l’abast de qualsevol persona. Des de 1989 ha organitzat més de 20 campionats nacionals i internacionals i ha participat en multitud d’esdeveniments com la Marató de TV3, l’Any Dalí, la recepció de la Torxa Olímpica o actes solidaris pels segrestats d’ETA o les víctimes de l’atemptat de Madrid de 11 M. Atrau cada anys un flux de unes 25.000 persones.
A la demarcació de Lleida, Alt Pirineu i Aran: 2 Diplomes Turístics
- Consorci del Montsec: Tot i la seva recent obertura, el Centre d’observació de l’Univers i del Parc Astronòmic del Montsec, són un revulsiu turístics per a la zona. Té uns 50.000 visitants i és un dels més importants atractius turístics de la Terres de Lleida. Organitzen de vetllades astronòmiques, concerts sota les estrelles o activitats culturals diverses que dinamitzen el territori.
- Les Botigues de Salàs. Centre interpretació antic comerç: Recreació d’un establiment de Queviures i Colonials, una antiga farmàcia, una barberia i un cafè, que serveixen per a valoritzar i recuperar part del nucli medieval de Salàs. Organitza visites guiades, tallers i exposicions. És la constatació que les voluntats público-privades poden coincidir en un model d’èxit, movent un flux contrastable de visitants.
A la demarcació de Terres de l’Ebre: 1 Diploma Turístic
- Consell Comarcal del Baix Ebre. Consell Comarcal de la Terra Alta: Són els titulars de la Via Verda, i amb l’objectiu que actiu turístic segueixi impulsant el desenvolupament turístic a la zona, promocionen i fan inversions que es concreten en la il·luminació de túnels, mobiliari urbà, enjardinament i manteniment de la zona verda, i senyalització de la via, entre d’altres. RENFE va cedir a aquests consells comarcals el traçat de la línia fèrria de la Puebla de Hïjar a Tortosa, coneguda com la “Val de Zafán”, al seu pas per les comarques. Al voltant de la Via Verda han sorgit una sèrie de petites empreses que treballen i ofereixen serveis com tres agrobotigues, i empreses d’esports que ofereixen passejades pel riu en piragua, lloguer de bicicletes i reparacions.
A la demarcació de Tarragona: 1 Diploma Turístic- Tryp Port Cambrils: Després de vuit anys, l’hotel ha aconseguit consolidar-se com un producte híbrid convertint-se en un referent en el segment vacacional, esportiu i de negocis. En relació a l’àmbit vacacional, estan presents en tots els mercats d’influència de països i regions emissores a la Costa Daurada. Compte amb el Segell de Turisme familiar. En relació al segment esportiu, acullen equips esportius de futbol i altres disciplines com el golf i el ciclisme. I en l’àmbit de negocis, l’Hotel disposa de sales de reunions i facilitats en banquets, i incrementa la quota de mercat any rere any. L’hotel està obert els 365 dies l’any.
La Generalitat premia l'empresari Luis Gonzaga Rullan i l'empresa Vivahotel en qualitat de gestora dels Vilars Rurals amb els Guardons d'Honor del Turisme 2010
event_note Nota de premsa