
El Consell d’Administració reunit avui, dia 16 de desembre de 2010, ha acordat la revisió de tarifes que han de regir en el sistema tarifari integrat a partir de l’1 de gener de 2011 a cadascun dels títols de transport. Aquest any els títols integrats presenten dues novetats, l’ampliació de la gamma de títols bonificats per a famílies monoparentals i la creació d’un nou títol de transport per a famílies nombroses i monoparentals.
Actualització de tarifes del servei de rodalia de Barcelona
El Consell d’Administració també ha aprovat les tarifes del servei de rodalia de Barcelona, operat per Renfe, atès el traspàs de competències a la Generalitat de Catalunya.
Actualització de tarifes any 2011
L’increment aprovat de la tarifa mitjana ponderada per al conjunt del sistema (títols integrats més els títols propis dels operadors, principalment el bitllet senzill, i els títols socials) és del 2,91%.
La revisió de preus acordada és inferior a l’augment mig autoritzat per la Comissió de Preus de Catalunya, el passat 9 de desembre, que és del 3,5% per al transport urbà. Així mateix, aquest augment és molt inferior a l’IPC del grup Transport del mes de novembre, 6,7%, i del grup de Carburants i combustibles, 11,7%, publicats ahir 15 de desembre per l’INE.
El Consell d’Administració de l’ATM ha aprovat també la revisió tarifària dels títols propis del servei de rodalia de Barcelona.
Política de suport a la família en matèria transport públic
Durant els darrers anys s’han introduït importants millores en títols bonificats ATM:
- Targeta T-12
A data 15 de desembre de 2010 el nombre de targetes emeses és de 56.883.
Des del 14 de setembre de 2009, data d’entrada en funcionament de la T-12 coincidint amb l’inici del curs escolar, fins finals de l’exercici 2010 s’han realitzat 11,6 milions de validacions amb aquest títol de transport.
Per modes de transport, el més utilitzat és l’autobús urbà i metropolità amb un 54,1% (inclou TMB), seguit del Metro amb un 33,5%.
En el Consell d’Administració de 17 de juny de 2010 es va aprovar el nou reglament de la targeta T-12 que comporta que la renovació de la targeta es realitzarà sense cost per al beneficiari i de manera automàtica.
- Targeta T-Jove
En els darrers anys s’ha ampliat l’edat d’utilització de l’abonament trimestral per a joves dels 21 als 25 anys, amb un salt important en la utilització d’aquest títol de transport.
La previsió de tancament de l’any 2010 és de 42.200 títols trimestrals venuts, amb un increment del 18,3% i de 9,550 milions de validacions, un 18,5% de creixement.
- Descomptes per a famílies monoparentals i famílies nombroses
El Govern de la Generalitat va aprovar el Decret 139/2010, d’11 d’octubre, pel qual s’estenen a les famílies monoparentals les bonificacions sobre les tarifes del transport públic que actualment s’apliquen a les famílies nombroses. El Decret amplia aquests descomptes en el preu del transport públic per famílies nombroses i monoparentals amb la creació d’un nou abonament integrat bonificat específic per a elles.
D’aquesta manera, les famílies monoparentals gaudiran per primera vegada del descompte de fins al 50% en les targetes integrades personalitzades T-Mes, T-Trimestre i T-Jove, que ja s’aplica a les famílies nombroses. D’altra banda, el Decret amplia les bonificacions actuals en el transport públic amb la creació d’un nou abonament específic per a les famílies nombroses i monoparentals: la T-FM/FN, de 70 viatges en 90 dies, i pot ser utilitzada per qualsevol membre de la família.
La targeta T-FM/FN 70/90 és un títol de transport que permet fer 70 desplaçaments integrats en 90 dies consecutius des de la primera cancel·lació. És un títol multipersonal per als membres d’una única família monoparental o nombrosa.
La bonificació d’aquest nou títol és del 20% sobre el preu unitari per viatge de la targeta T-10 per a famílies de categoria general i del 50% sobre el preu unitari per viatge de la targeta T-10 per a famílies de categoria especial.
Tant en el moment de l’adquisició del títol de transport com durant la utilització del servei de transport les persones beneficiàries del descompte hauran de disposar d’un document que acrediti la seva identitat i del document que acredita la seva condició de membre de família monoparental o de família nombrosa de categoria general.
Aquests títols de transport es podran adquirir als centres d’atenció al client i altres punts de venda gestionats pels operadors de transport públic.
En la nota de premsa adjunta es poden veure els quadres amb els increments.
Aquests títols de transport es podran adquirir als centres d’atenció al client i altres punts de venda gestionats pels operadors de transport públic.
En la nota de premsa adjunta es poden veure els quadres amb els increments.



