- La vicepresidenta del Govern ha participat en la presentació de l’Oficina d’Atenció Ciutadana mòbil a les Terres de l’Ebre, un projecte pilot per acostar l’Administració a la població
- Una furgoneta amb connexió 5G via satèl·lit recorrerà els municipis rurals per donar suport i acompanyament a les persones que necessitin fer tràmits d’una manera ràpida i senzilla
La vicepresidenta del Govern, Laura Vilagrà Pons, ha participat en la presentació del projecte pilot de l’Oficina d’Atenció Ciutadana mòbil a Godall, a les Terres de l’Ebre. Un nou servei que acostarà l’Administració a la ciutadania i oferirà tota la informació necessària per fer tots els tràmits. Per Vilagrà aquest projecte respon a la voluntat del Govern “de posar al centre la ruralitat i millorar tots els serveis que tenen els municipis rurals, sovint petits en població per grans en actius”. En paraules de la vicepresidenta, “la innovació tecnològica no és només de grans ciutats, sinó també de pobles petits”. I ha afegit que “des del Govern estem treballant per reduir la bretxa digital, acostar-nos i està sempre al servei de la ciutadania”.
L’oficina oferirà suport a la tramitació en format presencial a la ciutadania i s’inicia com a prova pilot a les Terres de l’Ebre. “Aquest projecte s’inicia aquí perquè reuneix les condicions necessàries per provar-ne el seu funcionament. Escoltarem a la ciutadania i millorarem el que calgui. Si tot va bé, la voluntat del Govern és ampliar el servei a la resta de la ciutadania”, ha dit. Està previst que l’oficina mòbil entri en funcionament el mes de maig i s’oferirà un cop al mes a cada població. D’aquesta manera s’apropen els serveis públics allà on estigui el ciutadà sense necessitat que s’hagi de desplaçar i amb una connectivitat que garanteixi el seu bon funcionament.
1a setmana de mes: Comarca del Baix Ebre | 2a setmana de mes: Comarca del Montsià |
Dilluns: Benifallet | Dilluns: Alcanar |
Dimarts: Paüls | Dimarts: Freginals |
Dimecres: El Perelló | Dimecres: Godall |
Dijous: Tivenys | Dijous: Mas de Barberans |
Divendres: Xerta | Divendres: La Sénia |
3a setmana: Comarca de la Ribera d’Ebre | 4a setmana: Comarca de la Terra Alta |
Dilluns: Ascó | Dilluns: Arnes |
Dimarts: Flix | Dimarts: Bot |
Dimecres: La Palma d’Ebre | Dimecres: Caseres |
Dijous: Riba-roja d’Ebre | Dijous: La Fatarella |
Divendres: La Torre de l’Espanyol | Divendres: La Pobla de Massaluca |
La innovació al servei de l’Administració
El projecte pilot de l’oficina mòbil forma part del conjunt d’accions de transformació digital de l’Administració, que impulsa el Govern de Catalunya, a través de la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital, i té un doble vessant: facilitar l’accés als serveis públics digitals amb una atenció presencial de suport, d’una banda, i de l’altra, transformar els serveis públics mitjançant la innovació. Tot plegat, amb la intenció de lluitar contra la bretxa digital i l'exclusió social.
L’oficina integra l’acompanyament a la ciutadania, sota el lideratge de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana - amb el suport dels agents territorials i municipals-, i alhora s’emmarca en el programa Tecnologies Digitals Avançades (TDA) 5G Rural que coordina la Secretaria amb el centre de recerca i2CAT, per tal d’oferir serveis inclusius a la ciutadania, dinamitzar el teixit industrial arreu i aportar solucions a les barreres digitals a les zones rurals.
I2CAT ha incorporat a l’oficina mòbil un sistema de comunicacions que permet combinar i agregar diferents tecnologies d'accés per ràdio, com ara telefonia mòbil i per satèl·lit, mitjançant un sol dispositiu. Aquest tipus d'agregador permet millorar significativament l'amplada de banda i la resistència d'una connexió, quan la connectivitat d'una o diverses tecnologies està limitada o fins i tot interrompuda.
Aquest nou servei s’afegeix al conjunt de canals mitjançant els quals les persones poden sol·licitar serveis a l’administració. Ja sigui per via presencial a les OAC o els Serveis Territorials, per via telemàtica, amb l’opció d’acompanyament per videoatenció, per telèfon, trucant al 012, o sol·licitant una tramitació atesa. Tota la informació relacionada la podreu trobar a l’apartat d’acompanyament del web de laDirecció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana i podreu accedir als serveis directament al web gencat.cat.
L’acte, obert a tota la població, ha comptat amb la intervenció de l’alcalde del municipi, Alexis Albiol Roda, i la directora general de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, Ester Manzano Peláez, i hi han assistit el secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital, Marc Realp Campalans; el director d’i2CAT, Sergi Figuerola Fernández, i el delegat territorial del Govern a les Terres de l'Ebre, Albert Salvadó Fernàndez.