1. El Departament d’Acció Climàtica incorpora 40 enginyers i enginyeres tècnics agrícoles per atendre les necessitats de les explotacions agràries
  2. A més, aquest abril s’han incorporat 64 persones més als Serveis Territorials amb l’objectiu de continuar avançant cap a un model de departament de proximitat amb el sector


El Govern reforça les oficines comarcals del Departament per donar resposta a les necessitats i a les demandes de la pagesia a l’hora d’abordar els tràmits amb l’administració.

En total, s’ampliarà el personal adscrit a les oficines comarcals en 40 places d’enginyers i enginyers tècnics agrícoles. L’objectiu és reforçar les tasques d’acompanyament, informació i facilitació a la pagesia, la ramaderia i la ciutadania en general en les matèries pròpies del Departament, amb la distribució següent:

SERVEI TERRITORIAL

Dotació

Alt Pirineu i l’Aran

2

Barcelona

3

Catalunya Central

5

Girona

4

Lleida

12

Terres de l’Ebre

7

Tarragona

7

En el mateix sentit que les incorporacions de les oficines comarcals, el Departament ha treballat en un desplegament territorial de recursos humans que ajudin a donar resposta a les inquietuds del sector a través dels diferents Serveis Territorials. Amb aquest mateix objectiu, aquest abril es va aprovar el reforç dels Serveis Territorials del Departament en diverses tasques que fan referència al sector agroramader:

  1. 27 noves places destinades al desplegament dels nous Serveis Territorials del Penedès i de l’Alt Pirineu i l’Aran.
  2. 17 noves places per al suport a les activitats i a la gestió administrativa de les explotacions ramaderes.
  3. 20 nous llocs de treball destinats a la gestió de les autoritzacions ambientals.

Seran 64 persones destinades als Serveis Territorials, que s’afegiran a les 40 de les Oficines Comarcals per reforçar i posar-se a disposició del sector per ajudar i acompanyar totes aquelles gestions a dur a terme amb l’administració. Això significarà un total de 104 noves persones destinades a donar resposta a les inquietuds del sector.

Model de proximitat

La xarxa d’oficines comarcals és la clau de volta d’aquest factor de proximitat que permet, per una banda, aterrar els serveis i les polítiques públiques departamentals i, per l’altra, detectar les necessitats i les oportunitats del territori. Són el node de connexió d’un flux d’informació i de prestació de serveis entre l’administració i els usuaris del sector.

El Departament, en aquest sentit, continua avançant cap a un model d’oficines comarcals i serveis territorials caracteritzats per:

  1. Presència homogènia al territori, amb oficines a cada comarca, però amb una geometria variable que concordi amb la realitat sectorial.
  2. Reforçar la dimensió informadora i d’acompanyament de tots els serveis del Departament en detriment de la funció inspectora i de control.
  3. Dimensionament dels Serveis Territorials (SSTT) i les OOCC d’acord amb les necessitats dels territoris.

Acompanyament a la tramitació digital

A més, i amb la voluntat d’oferir un servei proper al sector i minimitzar els efectes de la bretxa digital, s’ha instal·lat un ordinador d’autoservei a cada oficina comarcal per oferir acompanyament personalitzat en alguns tràmits, que s’aniran ampliant. Alhora, s’ha iniciat un pla pilot per al desplegament d’agents digitals impulsat per la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, per millorar l’atenció i el suport a la tramitació.

Resposta directa a causes majors

La situació de sequera que està afectant Catalunya i determinats atacs de fauna salvatge poden provocar un desenvolupament insuficient dels conreus i, per tant, dificultar l’acreditació del cultiu implantat en relació amb determinades obligacions relacionades amb els ajuts per superfície.

Per aquest motiu, les oficines comarcals, com a punt de referència del sector, estan preparades per donar resposta directa a les situacions derivades de força major o danys efectuats per la fauna salvatge. Així, qualsevol pagès podrà adreçar-se a la seva oficina de referència per comunicar la incidència.