El servei local compleix 6 anys al municipi i ja suma un total de 231 avantatges per a persones d’entre 12 i 30 anys

El Carnet Jove de Manlleu, que es va implantar ara fa 6 anys al municipi, ha iniciat la nova campanya de captació de nous avantatges. La campanya, desenvolupada per l’Oficina de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manlleu, vol captar més comerços, entitats i institucions que ofereixin més i millors descomptes al municipi per a millorar encara més l’oferta actual d’avantatges del Carnet Jove a Manlleu. 

Actualment, el carnet local suma un total de 49 avantatges repartits entre els àmbits d’esports (10,2%), turisme i mobilitat (6,1%), cultura (4,1%), formació (8,2%), tecnologia (4,1%), salut (6,1%), lleure (2%) i altres (59,2%). 

Aquests 49 avantatges són 29 més respecte dels que hi havia el 2017, l’any abans d’iniciar-se el Carnet Jove de Manlleu i la primera campanya de captació. Es tracta d’un creixement global del 145% en aquests 6 primers anys i d’un increment un 134% superior del que hi ha hagut al conjunt de Catalunya en el mateix període.

Entre aquests nous avantatges s’hi compten serveis com ara farmàcies, llibreries, òptiques, material esportiu, autoescoles, moda i complements, i també descomptes en serveis municipals, com ara el Museu del Ter, la pista de gel nadalenca Badanadal, el LAB Manlleu Espai de Coworking, la Piscina Municipal i activitats culturals com el Festival de Cinema a la fresca i les sessions de cinema del Cicle Gaudí i Cinexic que s’ofereixen mensualment. 

D’aquesta oferta se'n poden beneficiar els 1.082 titulars (55% noies i 45% nois) que el Carnet Jove té avui a Manlleu, i que es reparteixen entre les següents franges d’edat: 12-13 anys (2,2%), 14-17 anys (11,7%), 18-21 (20,1%), 22-25 (27%), 26-30 (34,2%) i 31 anys (4,8%). Es tracta d’unes xifres que signifiquen una penetració mitjana del 22,36% del Carnet Jove entre el total de joves residents a Manlleu, respecte al 29% de la mitjana catalana. Aquesta diferència amb la mitjana de Catalunya s’ha vist reduïda en un 1,30 punts des de l’any 2018.

A més del jovent de Manlleu, dels descomptes al comerç i serveis del CJ al municipi també se’n poden beneficiar el conjunt dels titulars del carnet a la demarcació de Barcelona (355.421 joves), al conjunt de Catalunya (519.018 joves) i arreu d’Europa (més de 7,5 milions).  

L’objectiu de la nova campanya de captació de comerços és que el Carnet Jove de Manlleu connecti el Carnet Jove nacional amb el comerç local i serveis de proximitat. D’aquesta manera, es pretén que el Carnet Jove sigui una eina útil en el dia a dia dels joves de Manlleu i potenciar encara més els avantatges en comerços i serveis de proximitat. 

Entre les accions que es duran a terme per a captar nous comerços de Manlleu a l’oferta del Carnet Jove hi ha una nova campanya de difusió dirigida als comerços que inclou diverses comunicacions i visites als establiments, el repartiment de pòsters, tríptics i altres elements promocionals, anuncis al Diari de Manlleu, a Ràdio Manlleu i al web municipal, i publicacions a les xarxes socials. 

Una altra de les maneres per promocionar el Carnet Jove als comerços locals és la col·locació d’un distintiu a l’entrada de l’establiment. Aquesta actuació es complementa amb l’eina de geolocalització de l’APP del Carnet Jove amb una mirada local, que prioritza els avantatges del carnet que tenen al seu voltant en el moment en què facin ús del servei.

Així mateix, anualment es fa difusió del carnet entre els joves de Manlleu mitjançant el web CJ Manlleu, butlletins digitals del CJ de Manlleu i altres accions d’informació de l’Ajuntament.