1. Coincidint amb la celebració del Dia Europeu del Comerç de Proximitat, el director general de Comerç i la directora del CCAM han participat avui en l’acte institucional de suport a la candidatura catalana

El director general de Comerç Jordi Torrades i Aladrén, i la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Agnès Russiñol i Amat, del Departament d’Empresa i Treball, han participat avui en l’acte de suport a la candidatura de Barcelona com a capital europea del comerç de proximitat, que s’ha celebrat coincidint amb el Dia Europeu del Comerç de Proximitat i del Dia d’Europa. D’aquesta manera, el Govern referma així el seu compromís amb la candidatura de Barcelona com a capital europea del comerç de proximitat.

L’acte, organitzat per l’entitat Fundació Barcelona Comerç, ha comptat també amb el suport institucional de l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Cambra de Barcelona, i les entitats comercials PIMEC, ANGED, Barcelona Oberta, o COMERTIA, entre d’altres.

La capitalitat europea del comerç de proximitat serà un reconeixement rotatori que es concedirà a ciutats europees que siguin referents pel que fa al seu teixit comercial. Implicarà que la ciutat escollida pugui desplegar un programa d’activitats, jornades i tallers posant en valor les bones pràctiques sobre digitalització del comerç, sostenibilitat i estalvi energètic o innovació tecnològica vinculades al comerç de proximitat o el consum responsable, entre d’altres.

El Govern va aprovar formalment el 28 de març de 2023, a través d’una declaració institucional, donar suport a la candidatura de Barcelona com a capital del comerç de proximitat. El comerç ocupa a 500.000 persones a tot Catalunya, xifra que representa més del 18% de la població ocupada (un 11% exclusivament en el comerç minorista), i amb un pes significatiu d’ocupació de les dones, la qual representa més de la meitat de la població ocupada en el conjunt dels serveis. De la mateixa manera, a la ciutat de Barcelona l’activitat comercial genera el 13,2% dels llocs de treball, amb més de 152.000 persones ocupades, i suposa l’11% del PIB de la ciutat. Més enllà de ser un sector cabdal en termes econòmics i d’ocupació, el comerç de proximitat representa un model que aposta per la cohesió social, la sostenibilitat i l’equilibri territorial.

Així mateix, els resultats obtinguts del Mapa comercial de capitals europees, un estudi impulsat per la Direcció General de Comerç, conclouen que Barcelona compta amb la millor dotació comercial de les grans capitals europees, pel que fa a criteris d’excel·lència i salut comercial. Aquestes dades, en conjunt, reforcen la candidatura de Barcelona per a què esdevingui la primera Capital Europea del Comerç de Proximitat, i el suport del Govern a la candidatura.

L’entitat Fundació Barcelona Comerç juntament amb Vitrines d’Europe, la federació d’associacions de comerciants d’arreu d’Europa, van impulsar la petició de crear la Capitalitat Europea de Comerç de proximitat, una iniciativa que va ser aprovada el gener de l’any passat pel Parlament Europeu.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. X CCAM: https://twitter.com/ccamcat
  2. X Empresa: @empresacat | @treballcat
  3. Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

1  

Imatges

Fotografia de grup de l'acte de suport a la candidatura de Barcelona com a capital europea del comerç de proximitat

Fotografia de grup de l'acte de suport a la candidatura de Barcelona com a capital europea del comerç de proximitat 340913