- L’obra de Palouzié Studio també ha rebut dos guardons de plata
- El jurat ha reconegut l'anunci de Cultura Jove amb un plata en comunicació audiovisual
La campanya de la Diada Nacional 2023 “Una llengua, molts accents”, obra de Palouzié Studio, ha rebut el premi Laus d’Or en la categoria de “Campanya gràfica impresa” que lliura l’Associació de Directors d’Art i Dissenyadors Gràfics (ADG-FAD) i que representa professionals, estudis, agències, escoles i empreses de tot l’Estat dedicades al disseny gràfic i la comunicació visual.
Els premis de disseny gràfic i comunicació visual també han reconegut la campanya institucional de la Diada amb dos Laus de Plata: en la categoria “Campanya gràfica en moviment” i en “Publicitat exterior estàtica”. Els tres guardons s’engloben en l’àmbit de “Comunicació gràfica i publicitat”.
La imatge institucional de la Diada del 2023 estava dedicada a la llengua catalana i la seva diversitat. Amb el lema “Una llengua, molts accents”, el cartell feia servir les varietats dialectals per dibuixar la bandera de Catalunya i, sobre fons groc, quatre geosinònims en vermell configuren les barres de la senyera. Per primera vegada, el cartell permetia la interacció digital a través de la realitat augmentada descarregant l’aplicació Artivive des de qualsevol dispositiu mòbil.
Per segon any consecutiu, el 2023 la imatge institucional de la Diada va sorgir d’una acció participativa amb què el Govern va voler reivindicar un any més el talent creatiu del país. Un concurs públic on s’hi van poder presentar qualsevol creador dels camps del disseny, l’art o la comunicació visual. Hi van concórrer 53 candidats anònims i un jurat, format a parts iguals per representants de l’Administració i del sector, en va escollir el guanyador.
Plata per Cultura Jove
Els guardons també han reconegut l’anunci de Cultura Jove, de l’agència Snoop, amb un Laus de plata en la categoria d’Animació Motion, 3D, VFX i CGI.
Cultura Jove neix de l’aliança entre el Departament de Cultura i els promotors culturals, teatres, sales i festivals de música i d’arts escèniques de Catalunya. La iniciativa, que és hereva d’Escena 25, amplia la franja d’edat del jovent que hi pot accedir: des dels 18 fins els 30 anys. L’espot creat per l’agència Snoop és una animació de to desenfadat per atraure els joves a aquesta plataforma cultural, amb una proposta visual i un llenguatge que els interpel·la directament.