Drets Socials

Obro feel

El servei d'acompanyament emocional 'Obro feel' atén gairebé 900 joves

query_builder   15 juny 2024 10:00

event_note Nota de premsa

El servei d'acompanyament emocional 'Obro feel' atén gairebé 900 joves

El Govern va activar a finals de l’any passat aquest servei pilot via whatsapp, que tindrà continuïtat, per prevenir i detectar problemàtiques de salut mental entre adolescents i joves

La conversa i el suport el presten persones voluntàries de la Fundació Ajuda i Esperança, seleccionades i formades en escolta empàtica i gestió emocional

Obro feel{"name":"2024/06/14/10/38/58cb830d-941c-4a02-9835-59c1e11ec186.jpg","author":"DSO","type":"0","location":"0","weight":39614}

Gairebé 900 persones han contactat des de novembre de l’any passat amb el xat d’acompanyament emocional ‘Obro feel’. La Direcció General de Joventut de Drets Socials, en col·laboració amb el Departament de Salut, va impulsar aquest servei com una prova pilot amb l’objectiu la detectar i prevenir problemes vinculats a la salut mental entre la població adolescent i jove, especialment els relacionats amb la depressió, la ideació suïcida o els trastorns de la conducta alimentària (TCA). En aquest sentit, el servei proporciona un espai accessible, íntim, segur i lliure de judicis, on la persona jove pot expressar obertament les seves preocupacions.

Concretament, des de la posada en marxa, ‘Obro feel’ ha atès 899 persones, amb qui s’han intercanviat uns 55.000 missatges. Prop d’un 33% tenien menys de 18 anys i el 61%, entre 18 i 35 anys. Pel que fa al gènere, les noies suposen un 66% del total de contactes rebuts.

Sobre les problemàtiques expressades, les converses han abordat majoritàriament problemes relacionals (29%), depressió (15%), ideació suïcida (7%), trastorns de la conducta alimentària (3%), altres problemes de salut mental (14%), problemes de salut física (10%), solitud no desitjada (3%) i bullying (2%). També s’han acompanyat en menor mesura casos de drogoaddicció, abús i maltractament, entre d’altres.

En 8 casos ha estat necessari activar els serveis d’emergències. Aquest protocol de derivació s’adopta davant de situacions de risc vital, quan hi ha un risc de suïcidi imminent o un suïcidi en curs, per tal de garantir la seguretat de la persona.

Atesos els resultats d’aquesta prova pilot, el Departament de Salut i la Direcció General de Joventut de Drets Socials hi donen suport i prioritzen la continuïtat d’aquest servei.

Com funciona ‘Obro feel’?

Els i les joves que ho necessitin poden contactar amb aquest servei, actiu 24/7, per rebre acompanyament, suport emocional i orientació. Només cal que afegeixin el número 680 354 155 als contactes del seu telèfon i iniciïn una conversa mitjançant l’aplicació whatsapp. Una persona voluntària de la Fundació Ajuda i Esperança, seleccionada i formada en escolta empàtica i gestió emocional, li proporciona suport personalitzat.

Un cop identificada la situació, es facilita al jove l’acompanyament i les eines necessàries per fer front al seu malestar i contribuir positivament al seu dia a dia. En cas de necessitar atenció, se l'informa de com accedir als serveis públics de salut o d’altres recursos al seu abast (oficines joves, associacions i entitats...). Si es detecta una necessitat mèdica immediata, el cas es deriva a l'equip del Sistema d'Emergències Mèdiques. Aquesta col·laboració per facilitar la derivació s'emmarca en l'acció interdepartamental i intersectorial del Pla de Prevenció del Suïcidi de Catalunya.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia