Aquesta tendència s’ha pogut constatar durant la trobada Meet Catalunya Green, on s’han generat més de 1.500 entrevistes comercials amb empreses i entitats especialitzades del sector turístic català

Fins el mes d’abril, els turistes estrangers que han viatjat a Catalunya per feina, negoci, assistència a fires i congressos han generat una despesa de 684,3 milions d’euros

Aquesta jornada es farà servir com a exemple de bones pràctiques a l’hora d’organitzar un esdeveniment sostenible

Catalunya està fent una gran aposta per transformar el model turístic actual per un de més responsable i sostenible. El treball d’aquests últims anys està començant a donar els seus fruits tal com es pot percebre en el segment de turisme de reunions, negocis i esdeveniments, ja que les dades indiquen que aquest sector està augmentat la despesa que genera al territori.

El turisme de reunions i esdeveniments “és un segment de visitants amb un alt potencial de retorn econòmic al país i d’interacció amb el món empresarial local. A més, és catalitzador de noves oportunitats i això és el que busquem en el canvi de model turístic que volem per a Catalunya”, ha explicat el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer i Ferrer, durant el Meet Catalunya Green, la gran trobada comercial de referència per aquest sector que s’ha celebrat avui al matí a l’Hotel Camiral de Caldes de Malavella.

Fins el mes d’abril, s’ha generat una despesa de 684,3 milions d’euros mentre que durant el mateix període de l’any 2019 va ser de 483,7 milions d’euros. En aquest sentit, la despesa del turista de reunions el 2019 va ser de 1.035 euros mentre que aquest any està sent de 1.368 euros, per tant, un 32% més elevada. Aquestes dades “constaten que l’aposta que hem fet per aquest tipus de turisme està sent encertada perquè més enllà de generar un nivell de despesa alt, trenca amb l’estacionalitat”. Ferrer afirma que la pandèmia de la Covid-19 ha generat una optimització en els viatges de negocis però també ens ha propiciat “un turisme mésrendible i sostenible ja que aporta un gran valor afegit”.

Durant el Meet Catalunya Green, organitzat pel Departament d’Empresa i Treball, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme, s’han generat més de 1.500 cites comercials entre 80 empreses i entitats catalanes i 70 operadors turístics de 18 països (Alemanya, Bèlgica, Brasil, Corea del Sud, Dinamarca, França, Finlàndia, Holanda, Hongria, Itàlia, Japó, Malàisia, Noruega, Polònia, Regne Unit, Suïssa, Suècia i Xile). Ahir, els operadors turístics també van reunir-se amb 6 fundacions de la demarcació de Girona per tal que poguessin conèixer els seus serveis i quines prestacions es poden trobar en aquesta zona.

La dimensió de l’oferta catalana en l’àmbit del turisme de reunions, la seva experiència turística en d’altres segments i el posicionament de la ciutat de Barcelona, que fa 24 anys seguits que es troba entre les 5 primeres ciutats organitzadores de congressos en el rànquing de l’International Congress and Convention Association (ICCA), fan que Catalunya estigui ben situada a escala internacional i disposi d’un alt potencial pel que fa al desenvolupament d’aquesta activitat.

Després de la trobada comercial, els operadors turístics han iniciat un recorregut per conèixer l’oferta catalana de turisme de reunions in situ mitjançant diversos viatges de familiarització. Concretament, es realitzaran 7 viatges per visitar espais habilitats per realitzar trobades de negocis. S’allotjaran en hotels especialitzats en acollir esdeveniments d’aquest tipus i descobriran diferents llocs i activitats per organitzar viatges d’incentius. Els recorreguts passaran per diversos territoris ja que “a Catalunya hi ha nombroses zones completament equipades per acollir qualsevol mena d’esdeveniment”, ha subratllat el director de l’Agència Catalana de Turisme.

En el marc del nou model de turisme que s’està impulsant, des de l’Agència Catalana de Turisme es fomenta l’ús de pràctiques més sostenibles en el turisme de reunions per tal d’afavorir la reducció de l'impacte ambiental, la millora de la gestió de residus, l'ús eficient dels recursos i la incorporació de criteris de sostenibilitat en la planificació, l'execució i l'avaluació dels esdeveniments. Per aquest motiu, aquesta edició del Meet Catalunya Green, més enllà de generar negoci i relacions comercials, també té com a objectiu servir d’exemple com a esdeveniment sostenible. Així, s’elaborarà un informe detallat de l’organització d’aquesta acció perquè institucions i empreses el tinguin de referència com a model de bones pràctiques.

Les persones que viatgen per negocis a Catalunya procedeixen principalment de la resta de l’Estat, França, Itàlia, Alemanya i Regne Unit. Acostumen a allotjar-se en hotels, especialment de gamma alta, i d’entre les activitats complementàries més sol·licitades destaquen activitats a l’aire lliure, gastronòmiques, culturals i esportives.

El Meet Catalunya està organitzat per l’Agència Catalana de Turisme mitjançant el Catalunya Convention Bureau amb la col·laboració del Costa Brava Girona Convention Bureau del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el patrocini de Camiral Golf & Wellness, Avant Grup, Perelada i Vueling. En aquesta acció que recorre el territori català també hi col·laboren el Costa Daurada Convention Bureau, Girona City Convention Bureau, Barcelona Turisme Convention Bureau, Sitges Convention Bureau, Lleida Convention Bureau, Baix Llobregat Convention Bureau, Aran Natura Convention Bureau, Lloret de Mar Convention Bureau, La Garrotxa reunions entre volcans i Maresme Events.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat

Youtube: https://www.youtube.com/turismecat



2  

Imatges

La directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, acompanyada del director de l'ACT, Narcís Ferrer i Ferrer, en la benvinguda de la trobada comercial.

La directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, acompanyada del director de l'ACT, Narcís Ferrer i Ferrer, en la benvinguda de la trobada comercial. 1041511

La trobada comercial Meet Catalunya Green

La trobada comercial Meet Catalunya Green 449118