1. L’objectiu és promoure la seguretat de les persones més vulnerables, com ara dones i joves
  2. És la línia que uneix Salt, Girona, Platja d’Aro, Palamós i Palafrugell

La línia nocturna NGi1, que connecta Girona amb la Costa Brava, mantindrà aquest estiu el servei de parades a la demanda que es va iniciar al febrer, en una prova pilot del Departament de Territori.

L’autobús ha començat aquesta setmana l’horari d’estiu i fins al 31 d’agost circularà cada dia de la setmana, de dilluns a diumenge. De setembre a juny ho fa durant els caps de setmana i vigílies de festius.

La línia disposa de 15 parades a la demanda. L’autobús s’hi desvia o s’hi atura només si hi ha una demanda prèvia per part del client. Les reserves es poden fer a través del servei Clic.cat, amb l’aplicació mòbil NE-MI, amb una antelació de fins a una hora abans de l’inici de l’expedició.

La petició es pot fer tant per la parada d’origen com de destí i la persona usuària podrà consultar en temps real la ubicació del vehicle per poder apropar-se amb la mínima antelació possible i evitar temps d’espera a la parada. Pa

En zones d’oci

Les parades a la demanda es concentren al tram entre Palamós i Sant Feliu de Guíxols, als punts més freqüentats, sobretot a les zones d’oci. La voluntat és que les persones usuàries més vulnerables, sobretot dones i joves, caminin menys estona soles i s’acostin el màxim possible a la seva destinació, i així evitar situacions de risc.

El Clic.cat

El Clic.cat és el servei digitalitzat del transport a la demanda, és a dir, aquell que es presta a partir d’una aplicació. És un servei que ha comptabilitzat prop de 42.500 viatgers des de la seva posada en marxa a les comarques gironines, l’any 2019.

El Departament de Territori disposa de 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 233 línies que arriben a 712 nuclis de població.

El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO2.