En concret, permetran executar els següents projectes d’obres:- Es portaran a terme obres per a la construcció d’una rotonda a l’alçada del punt quilomètric 2 de la carretera GI ’ 661, a l’entrada del nucli urbà de Calonge, que reguli de forma ordenada i fluida la cruïlla dels quatre vials següents, estalviant les actuals situacions de risc i perillositat: accés sud, carretera GI ’ 661, accés est, avinguda Països Catalans, accés nord, avinguda Puigcerver i accés oest, carrer Dr. Vilaseca. L’esmentada rotonda també donarà accés al centre comercial situat a la calçada lateral de la carretera GI ’ 661. En aquest punt d’entrada al nucli urbà de Calonge es produïen nombroses interferències de trànsit que provocaven cues i retencions.- En aquest altre projecte es duran a terme les obres de la variant de la carretera T-300 de Falset a Marçà i TV-3002 de Capçanes a Marçà en el seu pas per la localitat de Marçà, amb l’objectiu de resoldre la problemàtica de la travessera d’aquest municipi, especialment pels camions provinents de Capçanes, i en la que l’amplada mínima entre façanes és de tant sols 3,60 m.L’increment d’intensitat de trànsit, així com l’estat actual del ferm i l’actual traçat de la carretera fan necessària la millora projectada als efectes d’incrementar la seguretat de circulació per la mateixa, així com l’adequació al número de vehicles que hi circula.- Es preveu la construcció d’una rotonda sencera que ordeni els moviments entre la carretera B ’ 1412 i els carrers Casal de Santa Coloma i Puig dels Tudons, pertanyents al polígon industrial Santiga, així com els accessos a les calçades laterals de la B ’ 141 de Ripollet a la B-140, al punt quilomètric 2’6, al tram de Barberà del Vallès.Actualment, el tram de la carretera B ’ 141 que travessa per dins del polígon industrial Santiga, suporta un trànsit molt important de vehicles lleugers i pesats. La intersecció existent és una rotonda trencada, molt utilitzada per fer totes les maniobres de sortida i entrada entre polígon i carretera així com per a canvis de sentit i encreuament de la via. A tot això s’afegeix l’existència de la sortida d’una benzinera molt utilitzada. Això fa que sovint es formen cues en els vials del polígon que arriben a aquesta intersecció especialment a hores punta.- Aquest projecte consisteix en les obres necessàries per a dotar el pont sobre el riu Corb de la funcionalitat adequada, així com les convenients per deixar-ho en condicions de durabilitat adequades a la vida útil d’aquest tipus d’obra de fàbrica.El pont actual que salva la depressió del riu Corb, es troba molt deteriorat amb humitats al formigó i a la pedra. El paviment existent és de superfície irregular, donant lloc a l’estancament de l’aigua de la pluja.L’increment de la intensitat de trànsit, així com l’estat del ferm i de l’obra de fàbrica, fan necessària la millora projectada als efectes d’incrementar la seguretat de la circulació, així com la seva adequació al número de vehicles que hi circula.
El Govern acorda l'ocupació urgent dels béns afectats per a l'execució d'obres en 4 punts de la xarxa viària. Aquestes obres comportaran una millora substancial per a la xarxa viària, pel trànsit rodat i conseqüentment per a la seguretat dels usuaris
event_note Nota de premsa