Territori i Sostenibilitat

El Govern aprova el Decret pel qual es deleguen competències per a l'execució de la Línia 9 del sistema de transport públic de metro de Barcelona a l'Autoritat del Transport Metropolità

query_builder   26 juny 2000 17:00

event_note Nota de premsa

El Govern aprova el Decret pel qual es deleguen competències per a l'execució de la Línia 9 del sistema de transport públic de metro de Barcelona a l'Autoritat del Transport Metropolità

Amb la línia 9 s’amplia la xarxa de metro en 35 km i 37/38 estacions. El volum d’inversió prevista es situa entorn dels 180.000 MPTA en infraestructura i superestructura i en 33.000 MPTA en material mòbil. Amb aquesta actuació s’espera donar servei a 85 milions de passatgers anuals.El seu traçat comença a l’Aeroport, continua per la Zona Franca (és un focus captador de viatgers), la Fira de Pedrosa, passeig de la Zona Franca (juntament amb la plaça Cerdà i la futura Ciutat Judicial), i l’Hospitalet (barris de Sta. Eulàlia i Collblanc), de forma paral.lela a l’avinguda de Carles III; en aquests barris es localitza una forta generació de viatgers a causa de l’alta densitat d’habitatges. A més es preveu un intercanviador entre la L-1 i L-9 del Metro i totes les línies de Rodalies Renfe a l’Hospitalet Centre.A continuació, segueix un traçat paral.lel a la Ronda del Mig (de densitat alta i amb molta circulació de vehicles privats) i Travessera de Dalt, fins arribar a la plaça Sanllehí (zona de molt alta densitat).A partir d’aquest punt, la línia 9 es dirigeix en direcció a la Sagrera, Estació del TGV, Bon Pastor i Santa Coloma, on es bifurca en dos ramals. El primer es dirigeix al barri de Singuerlín, al municipi de Santa Coloma, mentre que el segon ramal acaba al barri de Gorg, i també dóna servei als barris de Llefià, La Salut i Santa Rosa. Totes aquestes zones són d’alta densitat i amb un baix nivell de motorització.