- El conseller Torrent i el president Joan Laporta han signat la renovació d’aquest acord per a les properes 4 temporades (2024-2028)
- La comunicació per a la projecció de la marca girarà al voltant de la campanya “Feel the Colors” que se centra en la relació que té el club amb Catalunya
- Les accions de promoció incloses en el conveni comencen durant la gira d’estiu del conjunt blaugrana
- Podeu descarregar fotografies i vídeos amb declaracions en aquest enllaç: https://we.tl/t-Y30QHEL7af
El conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent i Ramió, i el president del FC Barcelona, Joan Laporta i Estruch, han signat aquest matí la renovació de l’acord de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i el club blaugrana. A la signatura del conveni, que ha tingut lloc a l’oficina comercial del Barça, també hi ha assistit el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer. Atenent que els resultats dels acords d’anys anteriors han estat positius, les dues entitats s’han compromès a continuar aquesta relació satisfactòria de partenariat durant les properes 4 temporades.
L’objectiu d’aquesta aliança és potenciar i millorar el posicionament de Catalunya en sintonia amb el model turístic definit en el Compromís nacional per un turisme responsable. En aquet sentit es promou un turisme que generi impacte positiu, amb arribades de visitants desestacionalitzades, l’increment de la despesa turística, la millora de la distribució dels fluxos turístics per tot el territori i la diversificació de l’oferta disponible. A banda, l’acord signat avui també vol incentivar la comercialització a l’exterior, tot impulsant la imatge de Catalunya com a destinació de negocis de primer ordre.
El conseller Torrent ha celebrat la renovació de la “valuosa” col·laboració entre el Govern i el Futbol Club Barcelona. “El Barça és més que un club que ens ajuda a projectar Catalunya, a projectar la identitat catalana al món”, ha explicat. El conseller ha elogiat els valors que transmet el club vinculats a “una història d’èxits, al creixement del futbol femení, a esportistes de referència mundial, a valors i a sentiments”. En aquest sentit, Torrent ha afirmat que “volem que ens ajudi també a promoure un nou model turístic, d’impacte més positiu, més sostenible”. “Volem que ens ajudi a la transformació definida en el Compromís Nacional per un turisme responsable que hem impulsat des del Govern de la Generalitat”, ha conclòs.
Per la seva banda, Joan Laporta, president del FC Barcelona, ha manifestat que "amb aquest acord el Club ratifica una vegada més la voluntat de continuar sent ambaixador de Catalunya al món, i ho fem amb orgull perquè sabem que el Barça és una de les institucions catalanes més estimades a nivell global. El Barça és un pol d’atracció per a l’economia del país i aquesta entesa permetrà reforçar les sinergies que ja existeixen i crear-ne de noves amb agents socials, culturals i econòmics d’àmbit internacional. El Barça i Catalunya sempre s’han caracteritzat per la seva voluntat de projectar-se al món, forma part del nostre tarannà, i ho seguirem fent plegats perquè com diu el nostre Cant: tots units fem força.”
Aquesta col·laboració es traduirà en accions conjuntes sota el paraigües comunicatiu de “Feel the colors”, on territori, identitat i inspiració són els pilars centrals de la comunicació. El FC Barcelona, amb els seus valors i la seva identitat, són un vehicle d’abast global per mostrar Catalunya.
Promoció de Catalunya durant la gira d’estiu del FC Barcelona
En el marc de la col·laboració entre l'Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona, la marca turística Catalunya estarà visible en diversos suports gràfics presents a la gira d’estiu: els polos de passeig dels jugadors i del cos tècnic de l’equip, les tanques en els camps d’entrenament, i el fons de les rodes de premsa del Barça. Es podrà veure des del 28 de juliol, quan el conjunt blaugrana sortirà de Barcelona per iniciar la gira, fins el 6 d’agost, dia en què es jugarà el darrer partit. Així mateix, com a novetat en aquesta gira es farà difusió de la destinació al mercat estatunidenc a Barça One, la nova plataforma de streaming del FC Barcelona, durant els dies de la gira.
Presentacions a operadors turístics i inversors
Addicionalment, s'organitzaran dues presentacions el 3 d’agost a Nova Jersey, coincidint amb el partit entre el FC Barcelona i el Reial Madrid al Metlife Stadium. Una primera presentació, organitzada per l'ACT, vetllarà per incrementar l'interès per la destinació Catalunya en els àmbits del turisme MICE o de negocis i el vacacional entre agents de viatges i operadors turístics americans. La segona, encapçalada per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa-, buscarà posicionar Catalunya com a destinació d’inversions del teixit empresarial americà a Catalunya entre grans empreses d’aquell país.
Programa de partenariat de l’Agència Catalana de Turisme
L’Agència Catalana de Turisme té l’objectiu de promocionar Catalunya com a destinació turística de referència internacional d’acord amb la seva diversitat, qualitat i rendibilitat social i econòmica, així com situar i desenvolupar la marca Catalunya com a destinació turística referent amb identitat pròpia. Un dels vehicles per dur-ho a terme és el seu programa de partenariat, que té l’objectiu d'establir sinergies, optimitzar els recursos econòmics i garantir un major impacte de les accions de promoció, comunicació i comercialització de la marca turística Catalunya en els mercats emissors estratègics per a la destinació. L'acord amb el FC Barcelona, signat per primera vegada el 2012 i renovat des de llavors, forma part d’aquest pool estratègic d’organitzacions amb presència internacional que comparteixen els valors de la marca turística Catalunya.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @treballcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat