El Centre Penitenciari Ponent de Lleidai el Grup Alessa, especialitzat en serveis d’alimentació i neteja, han implantat un innovador sistema, pioner a les presons espanyoles, de termosegellat del menjar que es serveix als interns per assegurar la total protecció, temperatura i higiene dels aliments.

El procés s’inicia amb l’elaboració del menjar al mateix centre i, a continuació, es porta a terme l’emplatat en safates de plàstic injectat. Un cop contenen el gramatge d’aliment adequat, es precinta l’envàs amb un film transparent mitjançant un procés de termosegellat (una combinació de temperatura i pressió).

Després d’aquesta operació, els menjars són transportats als diferents mòduls en carros tèrmics que mantenen la temperatura correcte dels aliments.

L’adopció d’aquest sistema permet millorar aspectes com ara la presentació dels plats, la higiene durant la seva distribució, la seguretat alimentària, així com d’altres qüestions relatives a la gestió interna de la cuina.

Els interns de la presó de Ponent  ha mostrat un alt grau d’acceptació vers aquest nou sistema de presentació, valorant la millora del servei respecte del sistema anterior, destacant l’hermeticitat de l’envàs, i les garanties de seguretat i higiene que s’aconsegueixen mitjançant aquest nou procediment.

La direcció del Centre Penitenciari Ponent de Lleida va apostar per aquest sistema després de realitzar una prova pilot l’abril del 2003, en la què els dinars es van elaborar i emplatar a les noves instal•lacions que el grup Alessa té a la cuina central de Torrefarrera (Lleida).

El Grup Alessa, amb seu a Barcelona, ofereix els serveis d’alimentació i neteja a més de 200 centres de diversos sectors. Va iniciar la seva activitat el 1983 i es va centrar en el sector educatiu. El creixement i la diversificació  han estat ràpids: avui ofereix el servei d’alimentació a residències d’avis, centres educatius públics i privats, hospitals, cases de colònies, menjadors d’empresa i, darrerament, centres penitenciaris.

2  

Imatges

Fotografia del sistema innovadir del servei de menjar dels interns a la presó de Ponent

Fotografia del sistema innovadir del servei de menjar dels interns a la presó de Ponent 1856

fotografia del sistema innovador del servei de menjar dels interns de Ponent

fotografia del sistema innovador del servei de menjar dels interns de Ponent 1267

1  

Fitxers adjunts

Declaracions del director de la presó de Ponent, Manel Solà, sobre el nou sistema de menjar,

Declaracions del director de la presó de Ponent, Manel Solà, sobre el nou sistema de menjar,
WAV | 2169