Tota la documentació ja està dipositada a l’Arxiu Nacional de Catalunya, on es classificarà i es catalogarà per a la seva consulta. La família de Soler Serrano tenia aquests documents al seu domicili de Marbella, però recentment havien manifestat el seu interès en què estiguessin dipositats en un lloc que garantís la seva conservació. Coneixedora d’aquesta situació, la Generalitat va oferir responsabilitzar-se de la conservació d’aquest patrimoni.
A banda d’enregistraments d’àudio i vídeo dels seus programes (fonamentalment a EAJ-1, RNE i TVE), la documentació confiada a la Generalitat inclou guions dels seus espais de ràdio i televisió i material gràfic (fotografies dels seus convidats, imatges de l’època, diplomes, cartells, etc).
Joaquín Soler Serrano està considerat una de les grans veus de la ràdio i la televisió de l’Estat espanyol. Aquest professional va destacar especialment en el programa per recollir fons pels afectats per les inundacions que van afectar el Vallès l’any 1962. En el camp de la televisió, Joaquín Soler Serrano és recordat sobretot pel seu programa “A fondo”, que va emetre el segon canal de TVE i que es va convertir en un referent del gènere de l’entrevista. En aquell programa va entrevistar les persones més destacades del moment en tots els camps: Severo Ochoa, Camilo José Cela, Teresa de Calcuta, Hussein de Jordània, Jorge Luis Borges, Richard Nixon, Octavio Paz, Josep Tarradellas, Salvador Dalí, Antoni Tàpies o Miguel Delibes. Soler Serrano viu des de fa anys a Caracas (Veneçuela).



