Territori

Felip Puig presideix l'inici de les obres de cobriment del tram de FGC entre els ponts de Cabanyes i Edison de Rubí

query_builder   28 juliol 2003 13:35

event_note Nota de premsa

Felip Puig presideix l'inici de les obres de cobriment del tram de FGC entre els ponts de Cabanyes i Edison de Rubí

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha presidit aquest matí l’inici de les obres de cobriment d’un tram dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) comprès entre el pont de Cabanyes i el pont d’Edison a Rubí (el Vallès Occidental). Les obres suposaran una millora considerable de la qualitat de vida dels ciutadans en disminuir els sorolls, permetre la circulació lliure de les persones i en guanyar un gran espai d’ús públic a la ciutat. L’obra s’ha adjudicat per un import de 6.615.172, 08 EUR, amb un termini d’execució de dotze mesos.

Les obres consisteixen en el cobriment de les vies del tren en un tram de 350 metres de llargada i 20 metres d’amplada que fins ara dividien aquest espai de la ciutat. En total, la superfície que es guanyarà és de 6.900 m2, compresa entre el pont de Cabanyes i el pont d’Edison. Amb aquest cobriment, la ciutat de Rubí tindrà un nou espai d’ús públic, eliminarà una barrera física i visual, i guanyarà qualitat de vida sense el soroll que comporta el pas del tren en l’espai urbà.

Les obres al pont de Cabanyes començaran amb una gran reixa dividida en mòduls al llarg de 5 metres, el qual permetrà el pas de la llum natural i la circulació d’aire a l’interior del túnel. Els mòduls seran removibles, i això permetrà que hi pugui haver entrada i sortida dels transformadors per a l’estació de FGC a través dels espais que puguin quedar oberts en treure alguna de les peces del gran reixat. A partir d’aquests 5 metres, la resta del cobriment utilitza el formigó en la seva estructura principal.

A prop del pont d’Edison hi ha una instal·lació de túnel de rentat de trens que es cobrirà amb plaques prefabricades translúcides de 50 centímetres d’amplada, recolzades sobre pilars separats per 5,5 metres de distància. Així es permet la permeabilitat visual i lumínica d’aquest espai.

El projecte contempla que l’alçada del túnel serà de 5, 20 metres, la més baixa permesa, per tal de minimitzar l’impacte de l’estructura en l’entorn urbà. Així, el tronc central del cobriment i les voreres queden al mateix nivell. A la vegada, la línia de cables elèctrics que actua de contacte per al ferrocarril (catenària) deixarà d’anar sobre pals i ho farà penjada del sostre del túnel.

L’Avinguda Catalunya, paral·lela a les vies, també resultarà modificada pel soterrament. Així, es corregirà l’amplada de les voreres fins a tenir una amplada única de 3 metres.

Un cop cobertes les vies, s’eliminaran els actuals talussos de terra de contenció d’alguns murs de poca envergadura que hi ha propers al pont d’Edison. També s’han redistribuït les lluminàries de la zona per tal d’adaptar-les al nou entorn urbà.

Les obres tenen un termini d’un any i s’han adjudicat per un import de 6.615.172,08 EUR.

2  

Imatges

Fotografia acte 1

Fotografia acte 1 252

Fotografia acte 2

Fotografia acte 2 283