Territori

La Generalitat licita el tram Canyelles-Trinitat Nova de la L3

Una nova estació de correspondència a Trinitat Nova enllaçarà les línies L3, L4 i L11

query_builder   14 maig 2003 09:15

event_note Nota de premsa

La Generalitat licita el tram Canyelles-Trinitat Nova de la L3

Una nova estació de correspondència a Trinitat Nova enllaçarà les línies L3, L4 i L11

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha tret avui a licitació el perllongament de la L3 de Canyelles a Trinitat Nova. Amb aquesta actuació es connectarà la L3 amb la L4 i la L11 (metro lleuger Trinitat Nova Can Cuiàs, actualment en construcció) i inclourà una nova estació de correspondència a Trinitat Nova. El termini de les obres és de 37 mesos i el pressupost previst, de 86.054.161 EUR. El projecte permetrà ampliar l’oferta de metro a Nou Barris i donar servei directe als 12.000 veïns del barri de Roquetes.

Aquesta prolongació suposa la segona i última fase del projecte global per fer arribar la L3 fins a Nou Barris. La primera fase, que ja està en servei, correspon a la prolongació des de Mundet fins a Canyelles, amb l’estació de Valldaura. Aquesta segona fase de la prolongació ha requerit un replantejament en la seva ubicació i del disseny de les estacions de Roquetes i Trinitat Nova per tal d’adaptar-les al nou planejament urbà de la ciutat. Això ha significat la redacció d’un nou estudi d’alternatives que ofereix la millor situació i la més adaptada a l’entorn on es troba.

En el procés de redacció del projecte s’ha comptat amb la participació de les associacions de veïns de Roquetes i Trinitat Nova per tal de trobar la millor ubicació dels accessos. D’altra banda, aquestes dues noves estacions, tal com s’ha anat fent darrerament amb les últimes estacions construïdes, seran objecte d’un concurs artístic per decidir els projectes arquitectònics. D’aquesta manera es personalitzarà cada estació en funció del seu entorn.

Característiques tècniques

Traçat: El túnel arranca a l’actual cua de maniobres de l’estació de Canyelles i amb una longitud de 1.832,48 metres arriba a l’estació de Trinitat Nova, on hi haurà les correspondències amb la L4 i la L11.

Estacions: El nou tram tindrà 2 estacions: Roquetes i Trinitat Nova. Ambdues estacions tindran una andana central de 8 metres.

·        Roquetes

L’estació de Roquetes tindrà 50 metres de profunditat i estarà formada per dos vestíbuls independents: el primer, a l’entorn dels carrers Jaume Pinent i Carrer de les Torres, i el segon, a l’entorn del carrer Vidal i Guasch i de la Plaça de les Roquetes, situats cadascn d’ells a un extrem de l’andana central. La connexió entre els vestíbuls i l’andana es farà mitjançant pous verticals de planta circular de gran diàmetre, executats a cel obert, amb ascensors de gran capacitat i escales fixes d’emergència. 

L’accés al carrer de les Torres es resoldrà mitjançant una escala mecànica, una fixa i un ascensor. L’accés al segon vestíbul des del carrer Vidal i Guash es realitzarà mitjançant escales fixes, escales mecàniques i ascensors des d’un nivell superior. També s’hi podrà accedir a peu pla, en un segon accés, degut al fort desnivell del carrer que fa que l’entrada quedi a nivell de vestíbul.

Per facilitar l’accés al carrer Mina de la Ciutat s’ha previst instal·lar escales mecàniques en superfície al passatge Flammarion per salvar el desnivell entre aquest carrer i l’estació. S’ha previst la instal·lació d’un ascensor, adossat al mur de l’aparcament, que comuniqui el carrer Vidal i Guasch amb el nivell del carrer Mina de la Ciutat i altres escales mecàniques en superfície per accedir des del carrer de la Cantera fins al carrer Briquets.

·        Trinitat Nova.

Se situarà al parc de la Trinitat Nova. L’estació tindrà dos vestíbuls, un al costat del carrer Aiguablava, que permetrà la connexió amb la línia 4 i compartirà l’actual accés des del carrer de la Pedrosa, i l’altre dins del parc de la Trinitat Nova.

L’accés a les andanes des del vestíbul de connexió amb la línia 4 es realitzarà mitjançant un ascensor i escales, mentre que l’accés a les andanes des del vestíbul costat mar es realitzarà mitjançant tres trams amb dues escales mecàniques i una fixa i ascensor. Aquest vestíbul se situarà sota la futura prolongació del carrer Chafarinas amb accés directe a nivell des de la plaça de la Trinitat Nova, i a través d’una rampa i unes escales a la nova rasant del carrer.

Mètode constructiu

Mitjançant una tuneladora per a roca de 6,5 metres de diàmetre es perforaran 2 túnels paral·lels per a via única i s’excavarà bàsicament granit i sauló. En el darrer tram de l’estació de Trinitat nova la construcció serà mitjançant pantalles a cel obert.

2  

Imatges

Plànol

Plànol 260

Plànol

Plànol 210