En el marc de la gira de pretemporada del primer equip masculí del club de futbol, ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme han organitzat dos actes amb una quarantena de directius de multinacionals i operadors turístics nord-americans

Aquestes actuacions s’engloben en la campanya ‘Feel the colors’, que se centra en la relació que té el club amb el país, amb l’objectiu de promocionar la marca Catalunya al món

Els Estats Units són el principal país inversor a Catalunya per volum de projectes i creació de llocs de treball i el primer mercat emissor de turisme estranger en volum de despesa

El Govern i el FC Barcelona estan promocionant Catalunya al mercat nord-americà en el marc de la gira de pretemporada del primer equip masculí del club futbol. En concret, per mitjà d’ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organismes adscrits al departament, s’han celebrat dos actes aquest cap de setmana en què s’han donat a conèixer les oportunitats d’inversió i negoci, i de turisme prèmium que ofereix Catalunya.

Ambdós esdeveniments, que han reunit una quarantena de directius i directives de multinacionals i agents i operadors turístics americans, s’han realitzat com a prèvia del partit amistós que el FC Barcelona ha disputat contra el Reial Madrid al MetLife Stadium de Nova Jersey dissabte.

Pel que fa al primer acte, centrat en donar a conèixer els actius de Catalunya com a destinació de projectes d’inversió estrangera, ha comptat amb la participació del director executiu d’ACCIÓ, Joan Romero i Circuns, així com del director de l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a Nova York, Robert Negre.

La segona trobada, organitzada per l'Agència Catalana de Turisme, s'ha adreçat a professionals de la intermediació especialitzats en el segment prèmium. Dirigida pel nou director de l’oficina de l’ACT als Estats Units, Aicard Guinovart, i la directora d’Aliances i Relacions Comercials del mateix organisme, Silvia Perera, la reunió té com a objectiu generar interès per l’oferta prèmium de Catalunya i captar un client amb alta capacitat de despesa al territori, posant en valor el vincle amb el FC Barcelona.

Per part del FC Barcelona, han participat a les presentacions Miquel Camps, portaveu adjunt de la Junta Directiva, i el director de l’àrea comercial, Sergi Ricart.

Aliança per a la marca Catalunya

Aquestes actuacions s’emmarquen en l’acord de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i el club blaugrana, renovat aquest mes de juliol. L’objectiu d’aquesta aliança és potenciar i millorar el posicionament de la marca Catalunya en sintonia amb el model turístic definit en el Compromís nacional per un turisme responsable. Sota el lema Feel the Colors, la campanya pivota al voltant dels valors, la identitat i la inspiració del FC Barcelona i de Catalunya com a vehicles d’abast global per a la captació de visitants d’arreu del món, d’empreses i de projectes de negoci.

Els Estats Units, referent comercial i turístic per a Catalunya

L’any 2023, els Estats Units s’ha situat com el principal país inversor a Catalunya en nombre de projectes empresarials i de creació de nous llocs de treball. Així, les empreses nord-americanes van invertir al voltant de 937 milions d’euros a Catalunya, segons dades d’ACCIÓ a partir de l’fDi Markets del Financial Times.

Des de l’any 2021, s’han registrat 3.564 milions d’euros en inversions de companyies multinacionals dels Estats Units a Catalunya, que han facilitat la creació de 11.300 llocs de treball.

Pel que fa a la indústria turística, prop d’1,6 milions d’estatunidencs van visitar Catalunya el 2023. Aquesta xifra situa el país nord-americà en el tercer lloc en nombre d’arribades a la destinació. Quant a volum de despesa, Estats Units encapçala la llista del turisme estranger, amb una aportació de més de 2.950 M€ a l’economia catalana l’any passat. També és al capdavant de la despesa mitjana per persona, que supera els 1.720 €.

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

§Twitter @accio_cat| Twitter@turismecat |Twitter @empresacat | Twitter @treballcat

  1. Facebook @acciocat
  2. Linkedin ACCIÓ | LinkedIn Agència Catalana de Turisme

Youtube ACCIÓ | YouTube @turismecat

6  

Imatges

Álex Valle, jugador del FCBarcelona durant la gira de pretemporada a EUA.

Álex Valle, jugador del FCBarcelona durant la gira de pretemporada a EUA. 1684894

D'esquerra a dreta, Julián Araujo i Marc Casadó, jugadors del FCBarcelona durant la gira de pretemporada a EUA.

D'esquerra a dreta, Julián Araujo i Marc Casadó, jugadors del FCBarcelona durant la gira de pretemporada a EUA. 1609067

Marc-André Ter Stegen, jugador del FCBarcelona durant la gira de pretemporada a EUA.

Marc-André Ter Stegen, jugador del FCBarcelona durant la gira de pretemporada a EUA. 1960919

Robert Lewandoski, jugador del FCBarcelona durant la gira de pretemporada a EUA.

Robert Lewandoski, jugador del FCBarcelona durant la gira de pretemporada a EUA. 1231390

Presentacio¿ a operadors turístics estatunidencs per part d'Aicard Guinovart, director de l'oficina de l'Agència Catalana de Turisme a Nord-ame¿rica.

Presentacio¿ a operadors turístics estatunidencs per part d'Aicard Guinovart, director de l'oficina de l'Agència Catalana de Turisme a Nord-ame¿rica. 1705772

Joan Romero i Circuns, director executiu d¿ACCIÓ; Miquel Camps,  vocal i portaveu adjunt de la Junta Directiva del FC Barcelona; i Robert Negre, director de l¿Oficina Exterior de Comerç i d¿Inversions a Nova York.

Joan Romero i Circuns, director executiu d¿ACCIÓ; Miquel Camps, vocal i portaveu adjunt de la Junta Directiva del FC Barcelona; i Robert Negre, director de l¿Oficina Exterior de Comerç i d¿Inversions a Nova York. 1326831