El DOGC publica avui l’anunci d’informació pública de l’estudi del desdoblament de la C-17 entre Les Masies de Voltregà i Ripoll. L’import d’aquesta ampliació té un pressupost de 125,9 M€. Transcorregut el període d’informació pública s’haurà de formular la declaració d’impacte ambiental per tal de poder licitar les obres en el transcurs de l’any 2005.
Característiques del projecte

L’ampliació consistirà a dotar la via de dos carrils de 3,5 metres per sentit la via i d’uns vorals exteriors de 2,5 metres. La separació de sentits es farà amb una mitjana de 3 metres i el voral interior entre la mitjana i el carril serà d’1 metre.

El desdoblament es divideix en quatre trams:

Tram 1: Masies de Voltregà, inici de la Variant de Sant Quirze de Besora.

Té una longitud d’uns 5,3 Km. La plataforma actual es manté encara que els eixamplaments es fan per costat muntanya o costat riu en funció de la morfologia del terreny. Les connexions amb la xarxa de camins i l’accessibilitat general es dóna mitjançant un enllaç complet a Can Branques. També es preveuen els enllaços de Torelló, el de Borgonyà,  i els accessos a L’Espona i a Can Bajalou.

El túnel existent a l’entrada de Sant Quirze es desdobla en una longitud similar i es projecta l’ampliació de dos viaductes sobre el riu Ter amb unes longituds de 87 i 92 metres. També es proposa una segona alternativa que en traçat és igual a l’anterior però no preveu  la connexió amb Borgonyà, i se soluciona l’accés mitjançant l’enllaç de Torelló i els accessos a la Mambla.

Tram 2: Correspon a la Variant de Sant Quirze - Montesquiu.

Fa4,9 Km i ja es troba executada la primera fase que correspon a la variant de Sant Quirze de Besora.

També es preveu l’ampliació dels enllaços actuals de Sant Quirze de Besora la BP-4654 i el de la BP-4655.

Tram 3: Des del final de la variant a La Farga de Bebié fins a l’entrada del túnel de Terradelles.

Té una longitud d’uns 5,3 Km. El túnel actual de La Farga es desdobla i apareix un segon túnel d’uns 420 m de longitud que travessa el Turó de Bellavista. Aquest túnel nou constituirà el desdoblament en sentit Masies de Voltregà, mentre que el sentit Ripoll seguirà el traçat existent tot millorant l’amplada de la plataforma. Els ponts actuals sobre el Ter seran desdoblats.

Entre l’últim d’aquests ponts i la connexió amb l’antiga N-152a es preveuen dues calçades laterals unidireccionals que permeten recollir tots els camins i accessos actuals i incorporar-los a la C-17 segons imposen les característiques de la via. En aquest tram també es proposa l’alternativa de deixar la calçada actual com a  calçada de sentit  Masies de Voltregà i la calçada sentit Ripoll creua el Ter i voreja el nucli de la Farga de Bebié deixant-lo a la banda esquerra de la traça. Aquesta alternativa  necessita quatre estructures per passar el riu Ter i dues més per passar la línia de FFCC. La connectivitat es dóna mitjançant els enllaços de la Farga de Bebié, el de la depuradora de Ripoll i els accessos al Camí de l’Aguilera i a Can Terradelles (N-152a)

Tram 4: Des del Túnel de Terradelles fins a Ripoll

Presenta una longitud de 2,9 Km. La plataforma existent es manté com a sentit Ripoll. El sentit Masies de Voltregà se superposa a la calçada existent. També es proposa l’alternativa de desdoblar la calçada existent pel costat muntanya que evita la construcció d’estructures. Es preveu l’enllaç amb la C-26, de tipus "peses" que permet l’accés a la depuradora i mitjançant unes calçades laterals  també  a la Colònia de Santa Maria i a Cal Rovelló. També es projecta l’entrada a Ripoll mitjançant unes calçades laterals i una rotonda a nivell.

Variant de les Masies de Voltregà

D’altra banda, en el desdoblament de la variant de les Masies de Voltregà està ja en fase de redacció el projecte constructiu. El cost d’aquesta actuació és de 54,5 milions d’euros.

1  

Imatges

Plànol

Plànol 134