Territori

La Generalitat inaugura la variant oest de Camprodon (Ripollès)

S'ha millorat la seguretat viària a l'interior de la població amb un pressupost de 4,67 MEUR

query_builder   17 juliol 2003 17:34

event_note Nota de premsa

La Generalitat inaugura la variant oest de Camprodon (Ripollès)

S'ha millorat la seguretat viària a l'interior de la població amb un pressupost de 4,67 MEUR

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha inaugurat avui les obres de construcció de la variant oest de Camprodon. Aquesta actuació, realitzada per la Generalitat en conveni amb la Diputació de Girona, ha tingut un termini d’execució de 14 mesos i ha suposat una inversió de 4,67 MEUR (777 MPTA).

Durant l’acte d’inauguració, el conseller Puig ha afirmat que“aquesta variant portarà més qualitat de vida, més seguretat i més progrés als habitants de Camprodon”.

El conseller Puig ha volgut remarcar que “aquesta obra s’ha fet en equip i quan es treballa en equip els resultats sempre són millors”.

Finalment, el conseller ha dit que “el Govern Català aposta per les infraestructures i per la seva gent, millorar les infraestructures és un benefici pels ciutadants”.

Camprodon està comunicat actualment per la carretera C-38 (carretera de Sant Pau de Seguries a Molló), que pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, i per la GIV-5264, gestionada per la Diputació de Girona. La carretera GIV-5264 connecta Camprodon amb Setcases i les pistes d’esquí de Vallter 2000.

Abans de fer la variant, el trànsit de la connexió de la C-38 amb la GIV-5264, havia de passar pels carrers de Camprodon. A més, el trànsit que prové dels eixos de la xarxa bàsica com la C-17 o la C-26 i que vol dirigir-se a les pistes d’esquí també havia de passar pel nucli urbà de la població, amb els conseqüents problemes que aquest volum de trànsit suposen dins la població.

Es per això que la Generalitat, en conveni de col·laboració amb la Diputació de Girona, ha construït la variant oest de Camprodon, que permetrà evitar el pas del trànsit per dins del nucli de la població. Cal recordar que la carretera C-28, en direcció cap a Molló i la frontera francesa, ja disposa d’una variant que passa per l’est de Camprodon. 

La variant, inaugurada avui, va des del sud d’aquesta població a la carretera de Molló, voreja Camprodon per l’oest, amb un recorregut que és sensiblement paral·lel al riu Ter pel marge dret aigües avall, i s’acaba al nord-oest, on connecta amb la carretera de Setcases. La variant té una longitud de 945 m i una calçada formada per dos carrils de 3,5 m d’amplada amb voreres variables segons el tram.

Descripció de les obres

La variant s’inicia a la carretera C-38, a l’alçada de l’actual accés sud de Camprodon. S’ha executat una rotonda en aquest punt (rotonda sud) que connecta l’actual carretera C-38, la nova variant, amb l’actual carrer d’accés al centre de Camprodon i amb un vial urbà, de recent construcció. Al centre de la rotonda s’ha mantingut una edificació municipal, destinada actualment a centre d’informació turística.

Els 2 carrils de la C-38, venint de Ripoll, se separen uns 100 m abans d’arribar a la rotonda deixant una illeta ajardinada entre els 2 carrils.

La variant creua després el riu Ter mitjançant un pont de 3 trams, amb una longitud de 77 m. A prop dels dos extrems del pont, s’han situat dos accessos d’acord amb el futur desenvolupament urbanístic.

Posteriorment, el traçat passa sensiblement paral·lel al riu Ter. En aquest tram es disposen dues zones d’aparcament de 2 m d’amplada junt a la calçada entre els  punts quilomètrics 0,19 i el 0,34 i entre els punts quilomètrics 0,39 i 0,43.

Al punt quilomètric 0,42, es projecta una intersecció en “T “ (a nivell) amb un tercer carril central d’espera, per tal de donar accés al barri anomenat “Enllà Ter”, a una edificació propera situada al punt quilomètric 0,38, a Can Bola i a una futura zona d’aparcament prevista en el Pla General.

Tot seguit, es creua una carena mitjançant un túnel artificial que té una longitud de 142 m, una amplada d’11 m i una alçada de 5 m.

A uns 75 m de la boca nord del túnel, la variant connecta amb la rotonda existent. Després passa per zones urbanes aprofitant un carrer, on s’ha fet un reforç del ferm, fins a connectar amb la carretera de Setcases mitjançant una altra rotonda. Aquesta rotonda (rotonda nord) s’ha dissenyat per evitar afectar els arbres existents i aprofitar al màxim l’espai disponible.

Les obres, realitzades per l’empresa constructora COMSA, es completen amb les mesures correctores de revegetació.

1  

Imatges

Plànol

Plànol 59