El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de construcció del nou aparcament de vehicles pesants de Valls que disposarà de 270 places per camions i turismes. Posteriorment, el conseller ha visitat la variant de Montferri que es va posar en servei el passat abril i que ha solucionat els problemes que es trobaven vehicles i camions al seu pas per la travessera d’aquesta població.

Aparcament de vehicles pesants de Valls

El nou aparcament, en una superfície de 34.847m2, tindrà una capacitat per a 181 camions i 89 turismes. El cost total de les obres és de 3,2 MEUR i es previst que estiguin finalitzades el desembre d’aquest any.

L’aparcament de vehicles pesants de Valls està dividit en dues àrees, una destinada a l’aparcament i una altra de serveis. L’àrea d’aparcament que disposarà de 270 places tindrà una caseta de control a  la zona d’accés. L’àrea de serveis comptarà amb un restaurant, un edifici d’oficines i una nau industrial per a tallers mecànics de reparació de camions. D’altra banda, s’ha destinat una zona, per construir-hi en un futur una gasolinera i un tren de rentat de vehicles.

D’altra banda el nou aparcament comptarà amb una xarxa de vigilància, de megafonia, de telecomunicacions, de subministrament d’aigua potable i d’electricitat. Així mateix comptarà amb una xarxa de recollida d’aigües pluvials i de tractament d’aigües residuals entre d’altres serveis. 

 

Situació actual de les obres:

Actualment s’està començant els treballs d’afermats del pàrquing i els dels fonaments de la caseta de control d’accés mentre que la xarxa de pluvials està en una fase molt avançada.

A l’edifici on s’instal·laran les oficines i el restaurant s’ha finalitzat l’estructura. Paral·lelament s’estan realitzant els tancaments exteriors a la nau industrial.

 

 Variant de Montferri

La carretera T-204 presentava al seu pas per Montferri una travessera amb unes condicions insuficients per al trànsit, no sols pel traçat dels carrers sinó sobretot pels problemes de gàlib en haver de passar sota un arc existent al nucli de la població, amb una amplada de només 3 metres, cosa que dificultava el pas de vehicles i sobretot la circulació de camions, en una carretera assignada a la xarxa comarcal.

Les obres de la variant de Montferri van començar al maig de l’any passat i s’han acabat a l’abril de 2004. El pressupost de l’actuació ha estat d’1,5 MEUR.

La variant té una longitud d’1,8 quilòmetres i la secció de la carretera està formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres. La velocitat de projecte de la variant és de 60 k/h. 

Les obres inclouen dos passos superiors fets amb calaixos de formigó. Una sobre el torrent de Còdols de 10 metres de llargada i un altre sobre la sèquia de Ceguines, de 18 metres de longitud.

A les obres s’han fet tres interseccions:

Una intersecció formada per un tercer carril central de gir, situada a l’accés a Montferri pel nord.

Una altra també amb tercer carril central de gir, situada a continuació de l’anterior, per donar accés a un camí municipal.

Una intersecció formada per una rotonda situada al sud de Montferri, dóna accés al Santuari i al nucli urbà.

D’acord amb la petició de l’Ajuntament de Montferri s’ha pavimentat el camí que dóna accés al cementiri des de la rotonda. 

D’altra banda, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, està estudiant també el reforçament del ferm de la carretera T-204 ENTRE Montferri i Vilardida, un tram d’1,5km que uneix l’extrem nord de la variant de Montferri amb la carretera C-51. 

Condicionament de la T-202 d’Altafulla a Salomó

Prop del nucli de Montferri s’està projectant  les obres de condicionament i millora la carretera T-202 entre l’enllaç amb la N-340 i Salomó.

Cal tenir en compte que la amplada de la carretera actual varia entre els 5 i els 6 metres,  i també existeixen diferents revolts que fan que la velocitat específica de la carretera sigui inferior a la teòrica prevista que seria de 50 k/h.

Per tot plegat, es va decidir tirar endavant un estudi informatiu i un estudi d’impacte ambiental del condicionament de la carretera T-202 entre l’enllaç amb la N-340 i Salomó. 

Actualment s’està en fase de revisió de la maqueta de l’estudi informatiu del condicionament de la T-202. En aquest estudi, a més de l’eixamplament de la plataforma fins a dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres, és fan petites variants de traçat per eliminar els revolts. Els diferents encreuaments necessaris es fan a nivell i a hores d’ara s’estan acabant de definir aquests encreuaments. Es preveu que durant l’estiu o a la propera tardor podrà iniciar-se la informació pública.

1  

Imatges

Plànol situació

Plànol situació 175